تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ در دو نسخه عرضه می‌شود - تکفارس 
تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ در دو نسخه عرضه می‌شود - تکفارس 
تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ در دو نسخه عرضه می‌شود - تکفارس 

تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ در دو نسخه عرضه می‌شود

محمدامین حیدری
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - 16:56
تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

طبق ادعای یک افشاگر مطرح، در آینده شاهد عرضه دو نسخه متفاوت از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S25 و لپ‌تاپ‌های این شرکت خواهیم بود.

باتوجه به آنکه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ توانست عملکرد نزدیکی به پردازنده موجود در گوشی‌های گلکسی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ارائه دهد، سامسونگ تصمیم دارد تا از نسخه جدید تراشه خود در دستگاه‌های بیشتری مانند گوشی‌ زد فلیپ ۶ (یا نسخه ارزان‌تر آن) و تبلت‌های سری گلکسی تب S10 استفاده کند.

یک افشاگر با نام OreXDA در شبکه اجتماعی X اظهار داشته که تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ از رویکرد نسخه پیشین خود پیروی می‌کند و حتی مسئولیت پردازش برخی از لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک را نیز به عهده خواهد داشت. طبق اطلاعات فاش‌شده در گذشته، سامسونگ نسخه اول تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را مانند مدل نسل قبلی، به ۱۰ هسته پردازشی مجهز کرده که البته پیکربندی هسته‌های آن مشخص نشده است.

می‌توان حدس زد که هسته Arm Cortex-X5 به عنوان هسته اصلی در این تراشه عمل خواهد کرد؛ ظاهرا این شرکت قصد دارد تا تراشه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۵۰۰ را برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود مانند مدل جدید گلکسی بوک عرضه کند. گفتنی است که نسخه دوم این تراشه که برای گوشی‌های هوشمند مانند گلکسی S25 در نظر گرفته شده است، تنها از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد که کمترشدن سرعت تراشه را به همراه دارد اما موجب تولید حرارت کمتری خواهد شد.

البته نتایجی که قبلا از گوشی پیکسل ۸a گوگل در گیک‌بنچ منتشر شده است، می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد نسخه دوم تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ به ما بدهد. همچنین گفته می‌شود که این شرکت قرار است رویکرد جدیدی را در پیش بگیرد و از تمامی هسته‌های Cortex-A720، Cortex-X4، Cortex X5 در تراشه جدید خود برای رقابت با تراشه‌های دایمنسیتی ۹۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید