امکان دانلود موزیک از نسخه وب YouTube Music فراهم شد - تکفارس 
امکان دانلود موزیک از نسخه وب YouTube Music فراهم شد - تکفارس 
امکان دانلود موزیک از نسخه وب YouTube Music فراهم شد - تکفارس 

امکان دانلود موزیک از نسخه وب YouTube Music فراهم شد

فرزاد اسرافیلی
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - 16:42
قابلیت پخش آفلاین موسیقی‌ها از Youtube Music

بنا به اعلام گوگل، قابلیت دانلود موزیک از YouTube Music را به نسخه وب آن اضافه کرده است و کاربران می‌توانند با دانلود آهنگ‌های مورد علاقه خود، به صورت آفلاین گوش دهند.

سرویس پخش موسیقی YouTube Music متعلق به گوگل، گام بزرگی در دسترسی بیشتر کاربران به پخش آفلاین موسیقی برداشته است. در حال حاضر کاربران وب دسکتاپ می‌توانند با دانلود موسیقی مورد علاقه خود بدون نیاز به اتصال به اینترنت به آنها گوش دهند.

پیش از این، قابلیت پخش آفلاین موسیقی در YouTube Music فقط از طریق برنامه تلفن همراه میسر بود. اما با این تغییر، حالا راه برای نسخه دسکتاپ  فراهم شده است. کاربران می‌توانند حتی لیست پخش کامل را ذخیره کنند و با خیال آسوده و بدون نیاز به اینترنت به آن گوش دهند.

این قابلیت در اپلیکیشن موبایل به مدت طولانی در دسترس بود. اما از آنجایی که YouTube Music مانند تلفن همراه برنامه اختصاصی ندارد، مدتی طول کشید تا گوگل آن را در برنامه وب پیاده‌سازی کند.

یوتیوب مدتی بود به صورت آزمایشی قابلیت پخش آفلاین را فعال کرده بود. اما تنها تعداد کمی از کاربران به صورت آزمایشی و مرحله به مرحله قادر به استفاده بودند. به نظر می‌رسد در حال حاضر کاربران بیشتری می‌توانند از این قابلیت بهره مند شوند. البته ظاهراً این قابلیت به صورت مرحله‌ای عرضه می‌شود . یعنی این احتمال وجود دارد که برخی از کاربران فعلا نتوانند از آن استفاده کنند.

با این وجود تعدادی از کاربران با پیغام  “New! Download music to listen offline” مواجه شده‌اند. اگر شما نیز با این پیغام مواجه شده باشید، بدین معناست که می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را از  YouTube Music دانلود کرده و به صورت آفلاین گوش دهید. کاربرانی که قادر به پیدا کردن این پیام نیستند می‌توانند این پیام را در کنار برگه “Library” در برنامه وب مشاهده کنند.

نحوه ذخیره سازی آهنگ مورد علاقه در YouTube Music برای نسخه دسکتاپ ساده است. کافیست با مراجعه به صفحه آهنگ مورد نظر یا آلبوم، روی دکمه دانلود که در بین «Save to library» و دکمه منوی سه نقطه قرار دارد کلیک کنید.

تمام آهنگ‌های دانلود شده مانند اپلیکیشن تلفن همراه در برگه «Downloads» ذخیره می‌شوند. این برگه در کتابخانه شما قرار دارد و از طریق فیلتر می‌توانید بر اساس آهنگ‌ها، پادکست‌ها، آلبوم‌ها یا لیست‌های پخش مرتب‌سازی کنید. البته توجه داشته باشید که این قابلیت با محدودیت روبرو است و تنها می‌توان در۱۰ دستگاه از YouTube Music دانلود و به صورت آفلاین ذخیره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید