گوشی‌های تاشو ویوو X Fold3 و X Fold3 Pro معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های تاشو ویوو X Fold3 و X Fold3 Pro معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های تاشو ویوو X Fold3 و X Fold3 Pro معرفی شدند - تکفارس 

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold3 و X Fold3 Pro معرفی شدند

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۳ - 10:23
ویوو X Fold3

ویوو از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود با نام‌های X Fold3 و X Fold3 Pro رونمایی کرد. این گوشی‌ها باریک‌تر، سریع‌تر، سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند و در بخش دوربین و باتری ارتقاهای مهمی پیدا کرده‌اند.

از نظر وزنی، X Fold3 فقط ۲۱۹ گرم وزن دارد که حالا سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا به سمت داخل است. این گوشی از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بازار نیز سبک‌تر است، برای مقایسه، آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۲۱ گرم، گلکسی S24 اولترا ۲۳۲ گرم و گلکسی زد فولد ۵ وزنی برابر ۲۵۳ گرم دارد. این گوشی از X Fold2 که ۲۷۹ گرم وزن دارد نیز سبک‌تر است.

گوشی‌های ویوو X Fold3 و X Fold3 Pro در بخش نمایشگر از پنل‌های یکسانی استفاده می‌کنند که عبارت است از نمایشگر داخلی ۸.۰۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰×۲۲۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نمایشگر کاور ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۱۷۲x 2748 پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز. این نمایشگرها دارای حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت هستند.

ویوو X Fold3

از نظر سخت‌افزاری، X Fold3 Pro از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در کنار چیپ تصویربرداری V3 بهره می‌برد که در دو پیکربندی ۱۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایتی با رم نوع LPDDR5X و حافظه نوع UFS 4.0 قابل دسترس است.

این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۳ اینچی OmniVision OV50H و لنز f/1.68، دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲ اینچی OV64B و لنز f/2.57 و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی JN1 سامسونگ است و از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در مقابل، گوشی X Fold3 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ با ترکیب حافظه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی تا ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت با رم نوع LPDDR5X و حافظه نوع UFS 4.0 است، اما فاقد تراشه سفارشی V3 می‌باشد.

ویوو X Fold3

دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۴۹ اینچی IMX920 سونی و لنز f/1.75، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو ۱/۲.۹۳ اینچی IMX816 با لنز f/1.85 و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی (JN1 با لنز f/1.85 و میدان دید ۱۱۹ درجه) می‌شود. همچنین دوربین‌ سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

ویوو در هر دو گوشی تاشو جدید خود از لولای فیبر کربنی استفاده کرده که فقط ۱۴.۹۸ گرم وزن دارد و می‌تواند ۵۰۰ هزار بار باز و بسته شدن را تحمل کند. این شرکت همچنین علاوه بر پوشش UTG از یک فبلم مقاوم در برابر ضربه در صفحه‌نمایش تاشو آن‌ها استفاده کرده است.

ویوو X Fold3 Pro دارای باتری ۵۷۰۰ میلی آمپر ساعتی و X Fold3 دارای باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. با این حال، مدل پرو از شارژ سریع ۱۰۰ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم و مدل استاندارد از شارژ سریع ۸۰ وات سیمی پشتیبانی می‌کند.

سایر قابلیت‌های این دو گوشی شامل سیم‌کارت دوگانه ۵G، وای‌فای ۷، اسپیکرهای استریو، NFC و Wireless Lossless Hi-Fi می‌شود. مدل پرو دو حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سه‌بعدی در زیر نمایشگرهای خود دارد، اما مدل استاندارد فقط دارای یک حسگر اثر انگشت است.

قیمت پایه X Fold3 برای نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی ۹۷۰ دلار است و مدل‌های ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی، ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت به‌ترتیب ۹۱۰ دلار، ۹۶۰ دلار و ۱۰۹۰ دلار قیمت دارند.

گوشی X Fold3 Pro نیز دارای قیمت ۱۳۸۰ دلار برای نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی و قیمت ۱۳۲۰ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید