پرچمدار بعدی ویوو با دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت دیافراگم متغیر در راهست - تکفارس 
پرچمدار بعدی ویوو با دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت دیافراگم متغیر در راهست - تکفارس 
پرچمدار بعدی ویوو با دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت دیافراگم متغیر در راهست - تکفارس 

پرچمدار بعدی ویوو با دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت دیافراگم متغیر در راهست

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 17:12
ویوو

گوشی ویوو X90 پرو پلاس در سال گذشته یکی از بهترین گوشی‌های بازار در بخش دوربین بود و رقیب گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۴ پرو مکس و پیکسل ۷ پرو محسوب می‌شد. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۱ اینچی بود که در شرایط کم نور عملکرد بسیار خوبی داشت. حالا طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده گوشی پرچمدار بعدی این شرکت از یک سیستم دوربین فوق‌العاده بهره خواهد برد.

بر اساس این اطلاعات، گوشی ویوو X100 پرو پلاس با دو ارتقای دوربین عالی معرفی خواهد شد که عبارتند از: یک دوربین اصلی IMX 989 با دیافراگم متغیر و یک دوربین تله فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی.

همانطور که می‌دانید دیافراگم دوربین روزنه‌ای است که باز و بسته می‌شود و نور از طریق آن وارد شده و به سنسور دوربین برخورد می‌کند. بسیاری از گوشی‌ها دارای دوربین‌هایی با دیافراگم ثابت هستند. مثلا، دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو دارای دیافراگم ثابت f/1.9 است. هرچه عدد بعد از /f کوچکتر باشد، سنسور قادر به جذب نور بیشتری خواهد بود.

اما وقتی دوربین یک گوشی دارای دیافراگم متغیر است، لنز می‌تواند بین چندین دیافراگم تغییر کند و بر میزان نوری که جذب می‌کند کنترل داشته باشد. لنزهای با دیافراگم متغیر به‌ندرت در گوشی‌ها استفاده می‌شوند، اما گوشی‌هایی مثل شیائومی ۱۳ اولترا از این قابلیت بهره می‌برند. این فناوری بیشتر توسط شرکت‌های چینی استفاده می‌شود، اما احتمالا در سال‌های آینده آن را در گوشی‌های آیفون‌ و گلکسی نیز خواهیم دید.

طبق شایعات، پرچمدار آینده ویوو علاوه بر ارتقاهای مهم در بخش دوربین، دارای مشخصات دیگری مثل اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رم LPDDR5x، حافظه UFS4.0 و استاندارد IP68 خواهد بود.

همچنین طبق گزارش جدید DCS، یک گوشی آینده برند iQOO که زیرمجموعه ویوو است احتمالا دارای ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X و ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد بود. این گوشی همچنین از یک صفحه‌نمایش ۱.۵K تا ۲K و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره خواهد برد.

احتمالا گوشی iQOO 12 محتمل‌ترین گزینه برای ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی است. با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در ماه اکتبر معرفی خواهد شد، انتظار می‌رود که iQOO 12 در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ رونمایی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید