هوش مصنوعی سرانجام وارد نتایج جستجوی گوگل می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی سرانجام وارد نتایج جستجوی گوگل می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی سرانجام وارد نتایج جستجوی گوگل می‌شود - تکفارس 

هوش مصنوعی سرانجام وارد نتایج جستجوی گوگل می‌شود

علیرضا بیات
۶ فروردین ۱۴۰۳ - 11:00
گوگل نتایج جستجوی هوش مصنوعی

کمپانی گوگل نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربرانی که آن را انتخاب نکرده‌اند نیز نمایش خواهد داد. این اتفاق به صورت محدودی برای جستجوهای خاص و تعداد معدودی از کاربران ایالات متحده آمریکا رخ خواهد داد.

در صورتی که در ایالات متحده آمریکا قرار دارید، احتمالا یک بخش سایه‌دار در بخش بالای جستجو‌های خود همراه توضیحی مختصر و لینک‌های مرتبط با توضیحات بیشتر آن را مشاهده نموده‌اید. این بخش توسط فناوری هوش مصنوعی مولد گوگل تولیده شده است، که قبلا تنها در جستجو‌های مبتنی بر Search Generative Experience (SGE) مشاهده میشد.

به تازگی طبق ادعای Search Engine Land، گوگل شروع به تجربه این هوش مصنوعی مولد برای ترافیک محدودی از جستجو‌ها در ایالات متحده آمریکا کرده است. به همین دلیل است که حتی اگر شما این قابلیت را فعال نکرده باشید هنوز ممکن است نتایج حاوی این مدل جدید را در جستجو‌های خود دریافت نمایید.

کمپانی گوگل ماه می سال میلادی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O از SGE رونمایی کرد که مدت کوتاهی بعد از آن نیز از رقیب ChatGPT با نام بارد رونمایی شد، که اکنون به Gemini تغییر اسم داده است. تا ماه نوامبر این ویژگی برای ۱۲۰ کشور عرضه شده بود، ولی با پشتیبانی از زبان‌های دیگری به جز انگلیسی هنوز هم به صورت اختیاری قرار داشت.

Search Engine Land می‌گوید که گوگل شروع به نمایش نتایج حاصل از این هوش مصنوعی مولد کرده است حتی اگر شما آن را فعال نکرده باشید و اگر تشخیص داده شود شما جستجوی پیچیده‌ای انجام داده‌اید یا نتایج حاصل از چند وب‌سایت شما را بهتر راهنمایی خواهد کرد، این قابلیت به صورت خودکار فعال خواهد شد. یک نمونه از این مدل جستجو‌ها این خواهد بود که ‘چگونه لکه‌های روی دیوار نقاشی شده را از بین ببریم؟’

گوگل به نشریات اعلام کرده است برای آزمایش این قابلیت تنها در مواردی که مطمئن باشد نتایج حاصل از هوش مصنوعی بهتر از جستجوی عادی خواهد بود آن را به صورت مختصر در بخشی از نتایج به صورت سایه دار نمایش خواهد داد. به نظر می‌آید کمپانی در حال این آزمایشات است تا بازخورد بیشتری از سمت کاربران دریافت نماید، مخصوصا آن افرادی که این قابلیت را هنوز فعال نکرده‌اند.

به این ترتیب کمپانی می‌تواند تصویر بهتری از این داشته باشد که چگونه هوش مصنوعی مولد قابلیت خدمت به افرادی که با تکنولوژی آشنایی ندارند و یا افرادی که حتی به هوش مصنوعی مولد علاقه‌ای ندارند، را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید