سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری عربستان در هوش مصنوعی - تکفارس 
سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری عربستان در هوش مصنوعی - تکفارس 
سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری عربستان در هوش مصنوعی - تکفارس 

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری عربستان در هوش مصنوعی

فرزاد اسرافیلی
۱ فروردین ۱۴۰۳ - 21:09
سرمایه گذاری عربستان در هوش مصنوعی

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه از تصمیم دولت عربستان سعودی برای ایجاد صندوقی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش این روزنامه نمایندگان صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی موسوم به PIF در هفته‌های اخیر در مورد همکاری احتمالی با یک شرکت سرمایه گذاری جسورانه آمریکایی به نام Andreessen Horowitz و سایر سرمایه گذاران بحث کرده‌اند.

طبق این گزارش، Andreessen Horowitz و یاسر الرمیان، رئیس صندوق PIF درباره احتمال تاسیس دفتر نمایندگی این شرکت آمریکایی در ریاض به گفتگو پرداخته‌اند.

این روزنامه اعلام کرد مقامات PIF درباره وظایف و نقش Andreessen Horowitz و نحوه عملکرد چنین صندوقی نیز تبادل نظر کرده‌اند. البته این روزنامه از احتمال تغییر برنامه‌ها نیز خبر داد.

سایر سرمایه گذاران جسورانه نیز می‌توانند در صندوق هوش مصنوعی سعودی که احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز به کار خواهد کرد، مشارکت داشته باشند.

نمایندگان عربستان سعودی به شرکای بالقوه خود به صراحت اعلام کرده‌اند این کشور علاقه مند به حمایت از استارت آپ‌های فناوری مرتبط با حوزه هوش مصنوعی، از جمله سازندگان تراشه و دیتا سنترهای بزرگ است. PIF و Andreessen Horowitz در رابطه با این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

ماه گذشته، الرمیان رئیس PIF، با استناد به منابع انرژی و ظرفیت مالی که این کشور دارد، پادشاهی سعودی را مرکز آینده فعالیت‌های هوش مصنوعی در خارج از ایالات متحده معرفی کرد.

الرمیان گفته بود عربستان سعودی اراده سیاسی قوی در تحقق پروژه‌های هوش مصنوعی و بکارگیری سرمایه‌های فراوانی که می‌تواند به توسعه این فناوری کمک کند، دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید