اپل استارت‌آپ هوش مصنوعی DarwinAI را خریداری کرد - تکفارس 
اپل استارت‌آپ هوش مصنوعی DarwinAI را خریداری کرد - تکفارس 
اپل استارت‌آپ هوش مصنوعی DarwinAI را خریداری کرد - تکفارس 

اپل استارت‌آپ هوش مصنوعی DarwinAI را خریداری کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 10:41
اپل

شرکت اپل اقدام به خرید استارت‌آپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI کرده است تا موقعیت خود را در بازار هوش مصنوعی تثبیت کند. این در حالی است که در این زمینه نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و گوگل عقب‌ افتاده هستند.

استارت‌آپ DarwinAI در ارائه سیستم‌های هوش مصنوعی کوچک و سریع تخصص دارد. این فناوری‌ می‌تواند برای اپل که بر روی اجرای هوش مصنوعی بر روی نرم افزارها متمرکز است مفید باشد.

این خرید در حالی صورت می‌گیرد که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ با افزایش سهم خود در بازار هوش مصنوعی، قابلیت‌هایی را به نرم‌افزار iOS 18 خود که بر GenAI متکی است اضافه کند. تیم کوک، مدیر عامل اپل قول داده است که این شرکت در سال جاری ابتکار عمل جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی خواهد داشت و انتظار می‌رود به محض برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان شرکت در ماه ژوئن، بیانیه‌ای در این باره صادر شود.

علیرغم اینکه در دهه گذشته اپل نسبت به رقبایش شرکت‌های هوش مصنوعی بیشتر را خریداری کرده است، اما همچنان در بازار هوش مصنوعی مولد عقب افتاده است. راه اندازی هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI در سال ۲۰۲۲ و سرمایه گذاری رقبای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت به ترتیب در Anthropic و Mistral از عوامل عقب افتادگی اپل می‌باشد.

اپل با ادغام هوش مصنوعی مولد در نرم افزارهای خود سعی دارد از این فناوری برای ارائه خدمات به کاربرانش استفاده کند. این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن قابلیت‌هایی به نرم افزار خود برای ایجاد خودکار متن و تکمیل بلوک‌های حاوی متن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید