هوش مصنوعی Sora تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی Sora تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی Sora تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود - تکفارس 

هوش مصنوعی Sora تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

محمدامین حیدری
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - 18:09
Sora هالیوود

باتوجه به مصاحبه اخیر مدیر ارشد فناوری OpenAI، هوش مصنوعی Sora با توانایی تولید ویدیو از متن قرار است تا اواخر سال میلادی جاری در دسترس عموم قرار بگیرد.

شرکت OpenAI که همواره در زمینه هوش مصنوعی نسبت به رقبای خود پیشرو بوده است، در اواسط ماه فوریه از مدل جدید هوش مصنوعی مولد خود با نام Sora رونمایی کرد. این مدل هوش مصنوعی قادر بود تا از طریق دریافت دستورات متنی یا یک تصویر ثابت، کلیپ‌های ویدیویی تولید کند؛ علاوه‌بر این، توانایی ویرایش و طولانی‌تر کردن کلیپ‌های ویدیویی با افزودن فریم به آنها را نیز داشت.

با وجود حیرت‌آور بودن ویدیوهای ساخته‌شده توسط Sora، شرکت OpenAI در زمان معرفی این مدل هوش مصنوعی هیچگونه اشاره‌ای به تاریخ عرضه عمومی آن نکرد و تنها اعلام نمود که کارشناسان آن‌ها درحال آزمایش و ارزیابی مدل از نظر خطرات احتمالی پیش از عرضه می‌باشند.

اما به لطف مصاحبه‌ای که اخیرا میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI انجام داده است، مشخص شده که تنها چندماه تا در دسترس قرارگرفتن هوش مصنوعی Sora برای عموم کاربران باقی مانده است و این مدل تا اواخر سال میلادی جاری به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد.

اگرچه همچنان تاریخ دقیقی برای عرضه این هوش مصنوعی اعلام نشده اما حداقل می‌دانیم که نیازی نیست تا سال‌ها منتظر آن بمانیم. پس از عرضه عمومی، این مدل توانایی ویرایش ویدیوهای خود را خواهد داشت. البته گفتنی است ویدیوهای تولیدشده فاقد صدا خواهند بود اما OpenAI طبق نقشه راه خود قصد دارد در زمان انتشار نسخه‌ آینده این هوش مصنوعی، قابلیت ساخت ویدیوهای همراه با صدا را به آن اضافه کند.

به گفته موراتی، هزینه راه‌اندازی هوش مصنوعی Sora بسیار بالاتر از سایر مدل‌های این حوزه می‌باشد؛ با این‌حال OpenAI تصمیم دارد تا آن را با قیمت مشابه ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی خود یعنی DALL-E در دسترس قرار دهد. شایان ذکر است که برای رعایت موارد امنیتی، تمام ویدیوهای ارائه‌شده توسط Sora دارای واترمارک خواهند بود؛ همچنین این مدل هوش مصنوعی احتمالا اجازه تولید ویدیو از افراد مشهور را نخواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید