چت بات Grok ایلان ماسک متن‌باز خواهد بود - تکفارس 
چت بات Grok ایلان ماسک متن‌باز خواهد بود - تکفارس 
چت بات Grok ایلان ماسک متن‌باز خواهد بود - تکفارس 

چت بات Grok ایلان ماسک متن‌باز خواهد بود

فرزاد اسرافیلی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - 08:26
چت بات گراک Grok

xAI شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک، چت بات Grok خود را که رقیب ChatGPT است، به صورت متن‌باز عرضه خواهد کرد.

در ماه ژانویه، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه xAI در تلاش است با جذب ۶ میلیارد دلار سرمایه خود را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد تا بتواند با OpenAI به رقابت بپردازد. OpenAI آخرین بار در طی فروش سهام کارکنان در ماه فوریه ۸۰ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

ماسک این خبر را از طریق پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) اعلام کرد. بسیاری این پست را حمله‎‌ای دیگر به مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن، تلقی می‌کنند.

هفته گذشته بود که ایلان ماسک شکایتی را علیه OpenAI، آلتمن و یکی دیگر از بنیانگذاران این غول هوش مصنوعی تنظیم کرد و مدعی شد این شرکت از هدف اصلی خود یعنی متن‌باز و غیرانتفاعی بودن هوش مصنوعی دور شده است.

این میلیاردر فناوری بارها نسبت به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای کسب سود از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری هشدار داده است و OpenAI تحت حمایت مایکروسافت را متهم کرده است بر سودمحور بودن تمرکز کرده است و به وعده خود در متن‌باز ماندن پایبند نبوده است.

ایلان ماسک در X در اطلاعیه‌ای از متن‌باز بودن Grok خبر داد و در پاسخ به نظر یکی از کاربران مبنی بر اینکه OpenAI نیز باید از همین روش پیروی کند، پاسخ داد:

OpenAI یک دروغگو است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید