از هوش مصنوعی جدید Photomath گوگل برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید - تکفارس 
از هوش مصنوعی جدید Photomath گوگل برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید - تکفارس 
از هوش مصنوعی جدید Photomath گوگل برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید - تکفارس 

از هوش مصنوعی جدید Photomath گوگل برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید

فرزاد اسرافیلی
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 07:53
Photomath


گوگل جدیدترین اپلیکیشن هوش مصنوعی خود را با نام Photomath معرفی کرده که قرار است حل مسائل ریاضی را برای کاربران تسهیل کند.

گوگل رسماً از اپلیکیشن Photomath رونمایی کرده است. این غول موتور جستجو، در ماه مه ۲۰۲۲ اقدام به خرید این سرویس مستقر در کرواسی کرد، اما سال گذشته پس از چراغ سبز کمیسیون اروپا به این خرید، این معامله بالاخره نهایی شد.

گرچه سرویس‌های کنونی گوگل از قبیل Google Docs و Search نیز قابلیت‌های حل ریاضی را دارند، اما برنامه Photomath با ارائه راحت‌ترین و کارآمدترین روش به حل مسائل ریز و درشت ریاضی کمک شایانی می‌کند.

Photomath به کاربران این اختیار را می‌دهد انواع مختلفی از مسائل ریاضی مانند مثلثات یا حساب دیفرانسیل و انتگرال را حل کنند. برای این کار تنها کافیست یک عکس از معادله بگیرید تا این اپلیکیشن توضیحات گام به گام و روش‌ و تکنیک‌های حل معادله را در اختیارتان قرار دهد.

نکته جالب این است که این اپلیکیشن جواب مسائل ریاضی را دو دستی تقدیم کاربران نمی‌کند! بلکه راه حل‌های حل مسئله را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا خود آنها به جواب دست یابند. همچنین این برنامه حتی بدون اتصال به اینترنت نیز اجرا می‌شود.

گوگل نسخه اشتراکی “Photomath Plus” را نیز ارائه می‌دهد و هزینه آن ۹.۹۹ دلار در ماه و ۶۹.۹۹ دلار برای یک سال است. با این اشتراک، می‌توان به برخی از موارد اضافی مفید مانند راه حل‌های کتاب درسی، آموزش از طریق انیمیشن و کارتون و توضیحات دقیق‌تر دسترسی داشت.

این اپلیکیشن جدید نیست زیرا در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در کشور کرواسی عرضه شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است و نمره ۴.۵ در Play Store و ۴.۷ در App Store کسب کرده است. شهرت و آوازه Photomath نشات گرفته از سرعت و دقت بالای آن است.

احتمالا برخی از شما نیز گاهاً فیلتر تکالیف در Google Lens را امتحان کرده باشید. هوش مصنوعی Photomath می‌تواند با دیگر محصولات گوگل مانند لنز ادغام شود و قابلیت تشخیص متن و حل مسئله را افزایش دهد. این کار می‌تواند قابلیت‌های تشخیص متن و حل مسئله را به سطح جدیدی برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید