منتظر گلکسی S25 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون نباشید - تکفارس 
منتظر گلکسی S25 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون نباشید - تکفارس 
منتظر گلکسی S25 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون نباشید - تکفارس 

منتظر گلکسی S25 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون نباشید

افشین نوری
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 16:14
گلکسی S25

بر اساس اطلاعات جدیدی که فاش شده است به نظر می‌رسد که سری گلکسی S25 سامسونگ فقط با تراشه اگزینوس عرضه خواهد شد.

طبق شایعه امروز، همه مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ در همه مناطق با تراشه اگزینوس روانه بازار خواهند شد. ظاهرا این تراشه همان اگزینوس ۲۵۰۰ خواهد بود که فعلا معرفی نشده است.

در گزارش امروز همچنین گفته شده که سامسونگ در گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۷ و گلکسی زد فلیپ ۷ فقط از تراشه اسنپدراگون کوالکام (شاید اسنپدراگون ۸ نسل ۴) استفاده خواهند کرد، اما گوشی‌های میان‌رده‌ گلکسی A سامسونگ از سال ۲۰۲۵ قرار است به ترکیبی از تراشه‌های مدیاتک و اگزینوس مجهز شوند.

هنوز اطلاعات زیادی از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ در دسترس نیست. اما طبق یک گزارش جدید، اگزینوس ۲۵۰۰ یک هسته‌ قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس بین ۳.۲ تا ۳.۳ گیگاهرتز خواهد داشت و در کنار آن از ۵ هسته‌ Cortex-A730 با ترکیب ۳+۲ و فرکانس‌های متفاوت استفاده خواهد کرد.

همچنین ۴ هسته‌ کم‌مصرف Cortex-A520 در داخل تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ وجود خواهد داشت که فرکانس‌های آن‌ها هنوز مشخص نیست.

اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ با فناوری ۳ نانومتری ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

سامسونگ به‌تازگی سری گلکسی S24 را با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

سامسونگ تائید کرده که اگزینوس ۲۴۰۰ حدود ۱.۷ برابر عملکرد سریع‌تر پردازنده و ۱۴.۷ برابر عملکرد بهتر هوش مصنوعی نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ دارد. پردازنده گرافیکی Xclipse 940 اگزینوس ۲۴۰۰ بر پایه معماری AMD RDNA 3 ساخته شده و پشتیبانی از رهگیری پرتو و رندرنینگ را بهبود می‌بخشد.

گفتنی است این تراشه با استفاده از پروسه ۴ نانومتری LPP+ سامسونگ ساخته شده و همه هسته‌های آن دارای معماری ARMv9 هستند. اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین یک ISP جدید و قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید