خبر بد برای طرفداران آیفون: به این زودی‌ها منتظر مودم اختصاصی اپل نباشید - تکفارس 
خبر بد برای طرفداران آیفون: به این زودی‌ها منتظر مودم اختصاصی اپل نباشید - تکفارس 
خبر بد برای طرفداران آیفون: به این زودی‌ها منتظر مودم اختصاصی اپل نباشید - تکفارس 

خبر بد برای طرفداران آیفون: به این زودی‌ها منتظر مودم اختصاصی اپل نباشید

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 19:05
مودم اپل

ظاهرا توسعه مودم داخلی اپل طبق برنامه‌ریزی‌ پیش نمی‌رود و حالا بلومبرگ گزارش داده است که مودم اپل حتی برای بهار ۲۰۲۵ نیز آماده نخواهد شد.

طبق این گزارش، اپل مودم اختصاصی خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ یا شاید اوایل سال ۲۰۲۶ به تعویق خواهد انداخت. به نظر می‌رسد این تاخیر ارتباط نزدیکی با قرارداد اپل با کوالکام دارد که تا سال ۲۰۲۶ بسته شده است.

ظاهرا تلاش‌های اپل در زمینه توسعه مودم خودش به خوبی پیش نمی‌رود و در این زمینه سه سال از کوالکام عقب‌ است.

ساخت مودم کار بسیار پیچیده‌ای است و در حال حاضر فقط کوالکام، سامسونگ، هواوی، مدیاتک و اینتل مودم ۵G می سازند.

مینگ‌چی کو تحلیلگر سرشناس نیز گفته است که اپل استفاده از مودم ۵G اختصاصی خود را از سال ۲۰۲۵ شروع خواهد کرد. طبق یک گزارش جدید، ظاهرا مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از مودم نسل بعدی اسنپدراگون X75 5G که بسیار سریعتر و کم‌مصرف‌تر است استفاده خواهند کرد. این مودم می تواند mmWave و sub-6GHz را پوشش دهد و توسط کوالکام در فوریه گذشته معرفی شد. این مودم در مقایسه با اسنپدراگون X70 حدود ۲۵ درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

بر اساس این گزارش ، اپل برخلاف نسل‌های قبلی آیفون که در آن‌ها همه مدل‌ها (به جز مدل ارزان‌تر SE) از یک مودم مشترک استفاده می‌کردند، سال آینده فقط در مدل‌های پرو آیفون از مودم نسل بعدی کوالکام بهره خواهد برد. مدل‌های غیر پرو یعنی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس همچنان از مودم اسنپدراگون X70 5G استفاده خواهند کرد.

مودم X75 5G از اتصال ۵G Advanced پشتیبانی می‌کند که نسل بعدی اتصال ۵G بوده و نوعی حرکت به سمت فناوری ۶G محسوب می‌شود. مشابه اتفاقی که اپل در سال ۲۰۱۵ با آیفون ۶s با عنوان “LTE Advanced” انجام داد، این شرکت ممکن است از سری آیفون ۱۶ پرو به عنوان “۵G Advanced” یاد کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید