مدیر عامل انویدیا به سیاست های آمریکا علیه چین واکنش نشان داد - تکفارس 
مدیر عامل انویدیا به سیاست های آمریکا علیه چین واکنش نشان داد - تکفارس 
مدیر عامل انویدیا به سیاست های آمریکا علیه چین واکنش نشان داد - تکفارس 

مدیر عامل انویدیا به سیاست های آمریکا علیه چین واکنش نشان داد

افشین نوری
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 07:02
Huang

با اجرای سیاست تجاری جدید آمریکا علیه چین، جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا به این اقدام واکنش نشان داد و گفت که این تصمیم تاثیر منفی روی بازار خواهد گذاشت.

دولت بایدن به‌تازگی محدودیت‌های صادراتی جدیدی علیه چین اعمال کرده است که شامل ممنوع کردن فروش چندین تراشه هوش مصنوعی به چین می‌شود. آمریکا فکر می‌کند که با پیشرفت سریع هوش مصنوعی در چین، این کشور ممکن است به برتری نظامی دست یابد. بنابراین آنها معتقدند که ممنوعیت فروش پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی مانند H800 و A800 انویدیا کار درستی است. انویدیا اعلام کرده که این محدودیت‌ها قطعا سهم بازار این شرکت در کشور چین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا در مصاحبه با یک رسانه گفت که شرکت او به تصمیم آمریکا احترام می گذارد و در نهایت از آن تبعیت خواهد کرد. هوانگ اعلام کرد که انویدیا می‌خواهد سهم بازارهای جهانی خود را به سرعت گسترش دهد و همچنین می‌خواهد که مشتریان با سابقه خود در چین را تامین کند.

انویدیا به‌خوبی می‌داند که محصولات هوش مصنوعی چین برای رفع نیازهای هوش مصنوعی این کشور در حال توسعه است و شرکت‌های چینی در تلاش هستند تا شکاف موجود را از بین ببرند. انویدیا در حال حاضر با هواوی در این زمینه رقابت دارد، بطوریکه گفته می‌شود هواوی نوعی تراشه های هوش مصنوعی توسعه داده است که قدرت محاسباتی قابل‌توجهی دارند.

شرکت چینی هوش مصنوعی iFlytek ادعا کرده که پردازنده‌های گرافیکی Ascend AI هواوی قابلیت رقابت با پردازنده‌های هوش مصنوعی فعلی انویدیا را دارند و با توجه به محدودیت‌های جدید آمریکا، هواوی این فرصت را دارد تا از تقاضای موجود در صنعت هوش مصنوعی نهایت بهره را ببرد. بنابراین هواوی می تواند یک تهدید جدی برای کسب و کار انویدیا در چین باشد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که انویدیا چگونه خود را با سیاست‌های جدی دولت بایدن وفق می‌دهد. این شرکت اهداف درآمدی بزرگی برای خود پیش‌بینی کرده است که در آن بازار چین اهمیت زیادی دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید