OpenAI ممکن است تراشه هوش مصنوعی خودش را بسازد - تکفارس 
OpenAI ممکن است تراشه هوش مصنوعی خودش را بسازد - تکفارس 
OpenAI ممکن است تراشه هوش مصنوعی خودش را بسازد - تکفارس 

OpenAI ممکن است تراشه هوش مصنوعی خودش را بسازد

افشین نوری
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 12:17
ChatGPT

OpenAI به دنبال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود برای رفع کمبود تراشه و جلوگیری از بحران‌های آتی است.

این شرکت پس از عرضه پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT که با موفقیت زیادی مواجه شده قصد دارد راه های جدیدی برای تنوع بخشیدن به محصولات خود پیدا کند. طبق یک گزارش، این شرکت در حال بررسی امکان ساخت تراشه‌ هوش مصنوعی خود است و ممکن است با خرید یک شرکت تولید تراشه، همان روش آمازون را اتخاذ کند.

با توجه به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مولد که منجر به افزایش استفاده از پردانده‌های گرافیکی شده است، OpenAI به دنبال جلوگیری از بحران‌های آتی در بخش تراشه است. این شرکت در حال حاضر، از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا استفاده می‌کند، اما برای رفع کمبود مداوم این پردازنده، لازم است که OpenAI علاوه بر ساخت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود، همکاری نزدیک‌تری با سایر سازندگان تراشه داشته باشد.

پردازنده‌های گرافیکی یک سخت‌افزار مهم در عملیات هوش مصنوعی هستند و می‌توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. گفتنی است اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مایکروسافت نیز در حال کار روی تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود برای کاهش وابستگی به انویدیا است.

OpenAI همچنین قابلیت مرور اینترنت را به این پلتفرم بازگردانده است. این شرکت در توئیتر با انتشار پستی تأیید کرده که قابلیت مرور اینترنت بار دیگر در ChatGPT قابل دسترس است. بدون قابلیت مرور اینترنت با بینگ، ChatGPT دسترسی محدودی به اطلاعات داشت، اما حالا با ادغام آن با بینگ، کاربران می توانند به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

ادغام بینگ با ChatGPT حالا برای همه کاربران نسخه پلاس و Enterprise قابل دسترس است. البته این قابلیت برای همیشه در انحصار کاربران پولی باقی نخواهد ماند. OpenAI گفته است که جستجوی بینگ به زودی برای همه کاربران ارائه خواهد شد.

دو احتمال در این زمینه وجود دارد: یا OpenAI ممکن است بینگ را به مدل GPT 3.5 که در حال حاضر برای همه کاربران رایگان است اضافه کند، یا اینکه امکان دسترسی به GPT-4 را برای همه در ChatGPT فراهم کند. البته احتمال اینکه این شرکت جدیدترین مدل زبانی خود را به صورت رایگان در اختیار همه قرار دهد کمتر است.

گفته می‌شود OpenAI در حال مذاکره با جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل، برای ساخت یک دستگاه سخت‌افزاری جدید هوش مصنوعی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید