شایعه: اپل پنسل ۳ دارای نوک های مغناطیسی قابل تعویض خواهد بود - تکفارس 
شایعه: اپل پنسل ۳ دارای نوک های مغناطیسی قابل تعویض خواهد بود - تکفارس 
شایعه: اپل پنسل ۳ دارای نوک های مغناطیسی قابل تعویض خواهد بود - تکفارس 

شایعه: اپل پنسل ۳ دارای نوک های مغناطیسی قابل تعویض خواهد بود

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۲ - 18:00
اپل پنسل

اپل از سال ۲۰۱۸ نسل دوم اپل پنسل را برای تبلت‌های آیپد پرو ارائه کرده و در حالیکه آیپد پرو سه نسل جلوتر است، اپل همچنان از همان قلم استفاده می‌کند.

حالا طبق شایعه جدیدی که توسط Majin Bu منتشر شده، اپل در حال کار روی نسل سوم اپل پنسل با نوک‌های مغناطیسی قابل تعویض است. اگر این خبر درست باشد شاهد یک ارتقا قابل توجه اپل پنسل فعلی خواهیم بود که فقط یک نوک قابل تعویض دارد.

نوک‌های قابل تعویض به کاربران اجازه می دهند تا اپل پنسل را برای استفاده های مختلف مانند ترسیم، طراحی فنی و نقاشی سفارشی‌سازی کنند. همچنین در صورت خراب شذن یا آسیب دیدن نوک به‌راحتی آن را تغویض کنند.

اپل در سال ۲۰۲۱ پتنتی را برای نوک‌های قابل تعویض ثبت کرده بود، بنابراین شایعه امروز ممکن است درست باشد. ما همچنین می‌دانیم که اپل روی مدل‌های جدید آیپد برای سال آینده کار می‌کند، بنابراین اپل پسل ۳ به احتمال زیاد در کنار آن‌ها عرضه خواهد شد.

این قلم علاوه بر نوک‌های قابل تعویض، ظاهرا دقت بیشتر و دوام باتری طولانی‌تری خواهد داشت. این دو قابلیت را کاربران مدت‌هاست که درخواست می‌کنند.

همچنین یک گزارش جدید گفته است که اپل یک نسخه ارزان قیمت اپل پنسل به قیمت ۵۰ دلار معرفی خواهد کرد و هم‌اکنون تولید انبوه آن را آغاز کرده است. این قلم ظاهرا با آیفون سازگار خواهد بود و در نسل ۱۰ آیپد برای شارژ آن نیازی به خرید دانگل ۹ دلاری نخواهد بود. 

این قلم ظاهرا با اسم رمز Marker در حال توسعه است و احتمالا در ماه سپتامبر سال آینده معرفی خواهد شد‌. این قلم با قیمت ۵۰ دلا بسیار ارزان‌تر از اپل پنسل نسل ۱ و ۲ به‌ترتیب با قیمت‌های ۹۹ و ۱۲۹ دلار خواهد بود. البته ارزان بودن این قلم به معنای فقدان برخی قابلیت‌ها روی آن خواهد بود. برای مثال، این قلم از فناوری حسگر فشار استفاده نخواهد کرد و به جای آن از یک چیپ استفاده خواهد شد. 

البته همانطور که گفته شد اپل پنسل ارزان‌قیمت با گوشی‌های اپل سازگار خواهد بود و برخلاف مدل‌های فعلی اپل پنسل از این ویژگی بهره خواهد برد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهای در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید