اپل پتنت نسل سوم قلم هوشمند خود را به ثبت رساند - تکفارس 
اپل پتنت نسل سوم قلم هوشمند خود را به ثبت رساند - تکفارس 

اپل پتنت نسل سوم قلم هوشمند خود را به ثبت رساند

مهدی حلوائی
۱۱ دی ۱۴۰۱ - 11:42
اپل پنسل

بر اساس گزارش وب‌سایت Patently Apple، اپل به‌تازگی پتنتی از یک حسگر اپتیکال را با شماره US 20220413636 A1 در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسانده که قرار است از آن در قلم هوشمند نسل بعدی این شرکت استفاده شود. این حسگر به اپل پنسل (Apple Pencil) امکان کپی‌کردن بافت و رنگ سطوح و ارسال بی‌سیم آن‌ها به لپ تاپ برای استفاده در اپلیکیشن‌های طراحی را می‌دهد.

توضیحات ثبت‌شده در خصوص پتنت جدید اپل نشان می‌دهند که نسل بعدی اپل پنسل دارای یک حسگر نوری و یک فرستنده‌ی نوری خواهد بود که به این دستگاه برای نمونه‌برداری از رنگ و بافت سطوح کمک خواهد کرد. شما می‌توانید رندرهایی از این محصول را در قسمت زیر مشاهده کنید.

اپل پنسل

اپل تا به حال پتنت‌های متعددی را برای قلم هوشمند خود به ثبت رسانده و برای مثال در سال ۲۰۲۱ پتنت نوک قابل تعویض را برای این محصول دریافت کرده بود. این پتنت به کاربران امکان تعویض نوک قلم و استفاده از نوک‌های با ویژگی‌های متفاوت را می‌دهد اما اپل فعلاً چنین قابلیتی را به قلم هوشمند خود اضافه نکرده و تنها به ارائه‌ی امکان تعویض نوک آن بسنده کرده است.

اپل پنسل

اپل همچنین حدود سه سال پیش پتنتی از قلم هوشمند خود را ثبت کرد که از یک حسگر بایومتریک بهره می‌برد. این حسگر با شناسایی تعداد دفعاتی که قلم روی صفحه فشار داده می‌شود، وظایفی مانند کپی و چسباندن را اجرا می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که احتمال حضور آن‌ها در نسل جدید اپل پنسل وجود دارد می‌توان به اسپیکر، ورودی قابل چرخش، میکروفون، کلید خاموش و روشن و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

اپل پنسل

در حال حاضر گفته می‌شود که اپل نسل بعدی قلم هوشمند خود را در سال ۲۰۲۴ به همراه آیپد اولد عرضه می‌کند. با این وجود توجه داشته باشید که بسیاری از پتنت‌های ثبت‌شده در حد یک ایده باقی می‌مانند و به محصول نهایی راه پیدا نمی‌کنند. از این رو ممکن است که نسل سوم اپل پنسل از ویژگی‌های یادشده پشتیبانی نکند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید