خبر بد: حدود نیمی از اپلیکیشن های اپ استور حریم خصوصی کودکان را نقض می کنند - تکفارس 
خبر بد: حدود نیمی از اپلیکیشن های اپ استور حریم خصوصی کودکان را نقض می کنند - تکفارس 

خبر بد: حدود نیمی از اپلیکیشن های اپ استور حریم خصوصی کودکان را نقض می کنند

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 15:24
اپل اپ استور

طبق یک گزارش جدید، تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌‌های موجود در اپ استور اپل با قوانین موجود در رابطه با حفظ حریم خصوصی کودک سازگار نیستند‌.

طبق قانونی موسوم به محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) که در سال ۱۹۹۸ به تصویب رسیده است، شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل موظف هستند توجه ویژه‌ای نسبت به محافظت از حریم خصوصی کودکان داشته باشند. 

اما حالا طبق تحقیقی که توسط موسسه Pixalate انجام شده مشخص شده است که شرایط در فروشگاه اپ استور اصلا خوب نیست. این موسسه در مجموع حدود ۴۲۰ هزار اپلیکیشن مرتبط با کودکان در اپ استور و پلی استور پیدا کرده است که نشان‌ می‌دهد حدود ۸ درصد از کل اپلیکیشن‌های موحود در این پلتفرم‌ها در رابطه با کودکان هستند. 

نتایج تحقیق Pixalate نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از اپلیکیشن‌های مرتبط با کودکان معلوم نیست که در کدام کشور ثبت شده‌اند و فقط ۹ درصد آن‌ها در آمریکا ثبت شده‌اند. 

همچنین در بین اپلکیشن‌های مرتبط با کودک حدود ۲۱,۱۲۵ تای آن‌ها در اپ استور فاقد سیاست حریم خصوصی بودند در حالیکه در پلی استور ۲۴,۸۲۶ اپلیکیشن فاقد چنین سیاستی بودند. از طرفی، ۱۲۴,۳۷۹ اپلیکیشن در پلی استور درخواست مجوز دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران می‌دهند در حالیکه در اپ استور ۵۹,۷۹۷ اپلیکیشن چنین درخواستی می‌کنند. این به معنای آن است که حدود ۴۴ درصد اپلیکیشن‌های مرتبط با کودک در دو پلتفرم مذکور می‌توانند به اطلاعات شخصی کودکان دسترسی داشته باشند‌. 

از طرفی، میزان تبلیغات نمایش داده شده در اپلیکیشن‌های مرتبط با کودکان بسیار بسشتر از سایر اپلیکیشن‌هاست و همچنین حدود ۵۹ درصد این اپلیکیشن‌ها اطلاعات GPS و IP آدرس کاربران را شرکت‌های تبلیغاتی شخص‌ثالث به اشتراک می‌گذارند. در ضمن، ۸۱ درصد از هزار اپلیکیشن محبوب حوزه کودک در پلی استور اطلاعات مکان و IP آن‌ها را باه شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند.

در هر حال، باید ببینیم که اپل برای مقابله با این اپلیکیشن‌های پرریسک چه اقداماتی انجام می‌دهد.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید