اتحادیه اروپا اینتل را ۴۰۰ میلیون دلار جریمه کرد - تکفارس 
اتحادیه اروپا اینتل را ۴۰۰ میلیون دلار جریمه کرد - تکفارس 
اتحادیه اروپا اینتل را ۴۰۰ میلیون دلار جریمه کرد - تکفارس 

اتحادیه اروپا اینتل را ۴۰۰ میلیون دلار جریمه کرد

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - 18:38
اینتل

طبق گزارش رویترز، کمیسیون اروپا اینتل را به پرداخت ۳۷۶.۳۶ میلیون یورو (۴۰۰.۲۶ میلیون دلار) جریمه کرده است. این جریمه به خاطر سواستفاده اینتل از تسلط بر بازار پردازنده‌های کامپیوتری اعمال می‌شود. این تصمیم، بعد از لغو جریمه قبلی ۱.۰۶ میلیارد یورویی اینتل در سال ۲۰۰۹ توسط دادگاه عمومی اتحادیه اروپا اتخاذ می‌شود.

کمیسیون اروپا قبلا ادعا کرده بود که مشوق‌های مالی اینتل برای تولیدکنندگان کامپیوتر باعث تاثیر منفی روی رقابت بازار شده است. اما دادگاه این ادعا را رد کرد که منجر به باطل شدن جریمه سنگین شد. حالا تمرکز جریمه جدید بر ارتباطات مالی بین اینتل و تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر مانند ایسر، اچ‌پی و لنوو در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ است.

ظاهرا هدف این ارتباطات اینتل با تولیدکنندگان مذکور، توقف معرفی محصولاتی بوده که مجهز به پردازنده‌های رقبای این شرکت بودند. آن زمان، رقیب اصلی اینتل AMD بود، هرچند که سازندگان پردازنده‌های x86 دیگری نیز وجود داشتند. دادگاه در رای اخیر خود، این ارتباطات را سواستفاده از موقعیت برتر خود توسط اینتل دانسته است.

البته تصمیم سال گذشته دادگاه در لغو جریمه اصلی، به خاطر وجود ابهامات در اقدامات مشکوک اینتل بود و جریمه اخیر کمیسیون اروپا به‌منظور اطمینان از عدم سواستفاده مجدد اینتل از موقعیت خود در بازار اعمال می‌شود.

منبع؛ tomshardware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید