انویدیا فروش بیش از دوبرابری را تجربه میکند - تکفارس 
انویدیا فروش بیش از دوبرابری را تجربه میکند - تکفارس 
انویدیا فروش بیش از دوبرابری را تجربه میکند - تکفارس 

انویدیا فروش بیش از دوبرابری را تجربه میکند

رضا سجادی
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 08:07
انویدیا

غول تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا فروش بیش از دوبرابری را تجربه می­کند. غول فناوری انویدیا می­گوید با افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی (AI) فروش این شرکت پس از دوبرابر شدن به رکوردی جدید رسیده است.

 این شرکت می­گوید درآمد سه‌ماهه در پایان ژوئن به بیش از ۱۳.۵ میلیارد دلار (۱۰.۶ میلیارد پوند) رسید.

 انویدیا همچنین انتظار دارد که فروش در سه‌ماهه جاری افزایش بیشتری داشته باشد و قصد دارد ۲۵ میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کند.

انویدیا

 سهام این شرکت در معاملات درازمدت در نیویورک بیش از ۶.۵ درصد افزایش یافت و به سودهای عظیم آنها در سال جاری افزود، به‌طوری که انویدیا انتظار دارد برای سه ماه منتهی به پایان سپتامبر حدود ۱۶ میلیارد درآمد داشته باشد.

 این رقم بسیار بالاتر از انتظارات وال‌استریت است و در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته معادل ۱۷۰ درصد افزایش است.

 جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا در بیانیه‌ای گفت: (دوران محاسباتی جدید آغاز شده است.) او افزود: (شرکت‌ها در سرتاسر جهان در حال تغییر اساس از محاسبات جامع به محاسبات سریع بر پایهٔ استفاده از هوش مصنوعی هستند.)

 عملکرد قوی محاسباتی ناشی از مرکز داده بیزنسی انویدیا است که شامل تراشه­های هوش مصنوعی است.

 درآمد این واحد به بیش از ۱۰.۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۷۰ درصد افزایش‌یافته است، زیرا ارائه‌دهندگان خدمات محاسبات ابری و شرکت‌های بزرگ مصرف‌کنندهٔ اینترنت پردازنده‌های نسل بعدی آن را خریداری کردند.

 امسال ارزش سهام انویدیا در بازار سهام به بیش از ۱ تریلیون دلار جهش کرد؛ زیرا ارزش سهام آن بیش از سه برابر شد.

 این باعث شد که آن را به پنجمین شرکت تجاری آمریکایی تبدیل کند که همراه با اپل، مایکروسافت، آلفابت و آمازون به «باشگاه تریلیون دلاری» ملحق شود.

 سارا کونست، مدیرعامل Cleo Capital که در استارتاپ­ها سرمایه‌گذاری می­کند، به گزارشگر بی‌بی‌سی گفت که مجذوب «برنامهٔ بلندپروازانه» Nvidia شده است.

 او گفت: (آنها برای مدت طولانی تراشه می‌سازند و واقعاً در چند سال گذشته این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.).

 انویدیا در ابتدا برای ساخت انواع تراشه‌های رایانه‌ای که گرافیک تصاویر را پردازش می‌کنند، به‌ویژه برای بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شد. اکنون سخت‌افزار آن زیربنای اکثر برنامه‌های هوش مصنوعی است و یک گزارش نشان می‌دهد که ۹۵ درصد بازار را برای یادگیری ماشینی در اختیار گرفته است.

 ChatGPT که پاسخ‌های انسانی را در عرض چند ثانیه به پرسش‌های کاربر ارائه می­کند با استفاده از ۱۰۰۰۰ واحد پردازش گرافیکی انویدیا که در یک ابررایانه متعلق به مایکروسافت جمع شده‌اند، برنامه‌نویسی شده است.

 انتظار می­رود که محصولات هوش مصنوعی به طرز چشمگیری نحوه استفاده ما از رایانه‌ها و نقش آنها را در زندگی ما تغییر دهند.

منبع: BBC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید