اپلیکیشن ایلان ماسک اکنون به کاربران پول پرداخت می کند - تکفارس 
اپلیکیشن ایلان ماسک اکنون به کاربران پول پرداخت می کند - تکفارس 
اپلیکیشن ایلان ماسک اکنون به کاربران پول پرداخت می کند - تکفارس 

اپلیکیشن ایلان ماسک اکنون به کاربران پول پرداخت می کند

افشین نوری
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 09:32
ایلان ماسک

ایلان ماسک به وعده قبلی خود مبنی بر پرداخت پول به کاربران عمل کرده و حالا کاربران توییتر آبی که اکنون X Premium نامیده می‌شود می‌توانند از آن بهره ببرند.

البته فقط کاربرانی می‌توانند این پول را دریافت کنند که واجد شرایط آن باشند، یعنی باید در سه ماه گذشته ۱۵ میلیون ایمپرشن داشته باشند و حداقل ۵۰ دلار بپردازند. البته هنوز مشخص نیست که میزان پرداخت‌ها دقیقا بر چه معیاری خواهد بود. با این حال، ماسک گفته است که پرداخت‌ها صرفا بر اساس ایمپرشن نخواهد بود، بلکه بر اساس تعداد تبلیغاتی خواهد بود که به سایر کاربران وریفای‌شده نمایش داده می‌شود.

واشنگتن پست گزارش داده است که ماسک ابتدا به اینفلوئنسرهای راست‌گرا این پرداخت‌ها را انجام داده است. سایر کاربران X نیز به نظر می رسد از تقسیم درآمد تبلیغاتی X (توییتر) راضی هستند.

البته ماسک به تازگی شرایط واجد شرایط بودن را کاهش داده و حالا آن‌دسته از کاربران X Premium که ۵ میلیون ایمپرشن در سه ماه گذشته و حداقل ۵۰۰ فالوور داشته باشند با پرداخت حداقل ۱۰ دلار می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

هرچند معیار پرداخت‌ها هنوز مبهم است، اما به نظر می‌رسد این پرداخت‌ها برای بسیاری از کاربران وسوسه انگیز خواهد بود. بنابراین شما ممکن است شاهد افزایش چشمگیری در انتشار توییت‌های سریع باشید که فقط به خاطر دریافت پول انجام می‌شوند.

این نوع توییت‌ها صرفا یک جور طعمه هستند تا افراد بیشتری جذب آن‌ها بشوند و ایمپرشن توییت‌ها بالاتر برود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این قابلیت چه تاثیری روی فضای کلی توییتر خواهد داشت.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند و به قابلیت‌های بیشتری مانند ویرایش توییت‌ها و انتشار پست‌های طولانی‌تر دسترسی داشته باشند.

لیندا یاکارینو مدیر عامل توییتر به‌تازگی گفته است که این شبکه اجتماعی بالاترین میزان استفاده را در چند ماه اخیر ثبت کرده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که اخیرا شاهد معرفی متا تردز به عنوان رقیب توییتر بودیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید