ناتینگ فون ۲ در تست سرعت آیفون ۱۴ پلاس را شکست داد - تکفارس 
ناتینگ فون ۲ در تست سرعت آیفون ۱۴ پلاس را شکست داد - تکفارس 
ناتینگ فون ۲ در تست سرعت آیفون ۱۴ پلاس را شکست داد - تکفارس 

ناتینگ فون ۲ در تست سرعت آیفون ۱۴ پلاس را شکست داد

مهدی حلوائی
۱ مرداد ۱۴۰۲ - 10:33
ناتینگ فون ۲

ناتینگ فون ۲ کمتر از دو هفته پیش به بازار عرضه شد و هرچند که برخی از کاربران منتظر خرید این گوشی بودند اما عدم استفاده‌ی آن از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای بسیاری از افراد یک ناامیدی به حساب می‌آمد. با این وجود، ناتینگ فون ۲ حتی با تکیه بر تراشه‌ی نسل قبلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز عملکرد خوبی داشته و حتی موفق شده تا در تست سرعت از گوشی آیفون ۱۴ پلاس پیشی بگیرد.

مطالب مرتبط:

کانال یوتیوب PhoneBuff در آزمایشی نشان داد که که ناتینگ فون ۲ در اجرای اپلیکیشن‌های تولید محتوایی مانند مایکروسافت ورد و اسنپ سید (Snapseed) و همچنین خروجی گرفتن ویدیو اندکی از آیفون ۱۴ پلاس سریع‌تر است. البته این کانال یوتیوب در آزمایش خود از نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی ناتینگ فون ۲ استفاده کرده که در مقایسه با نسخه‌ی ۸ گیگبایایتی آن عملکرد بهتری دارد. البته باید توجه داشت که این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۴ پلاس ۲۰۰ دلار ارزان‌تر نیز می‌باشد (۶۹۹ دلار در برابر ۸۹۹ دلار).

هرچند که آیفون ۱۴ پلاس در اجرای اپلیکیشن‌های گیمینگ از ناتینگ فون ۲ سریع‌تر است اما با این وجود محصول جدید کمپانی ناتینگ در بخش ابتدایی این آزمایش چند ثانیه سریع‌تر از رقیب پرآوازه‌ی خود بوده است. این گوشی موفق شده تا در ۲ دقیقه و ۱ یک ثانیه اپلیکیشن‌های یادشده را باز کند اما این زمان برای آیفون ۱۴ پلاس ۲ دقیقه و ۵ ثانیه می‌باشد.

در گذشته،‌ به‌لطف بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ی سیستم عامل آی او اس،‌ گوشی‌های اپل علی‌رغم استفاده از میزان رم کمتر در اجرای اپلیکیشن‌های اختصاصی بسیار بهتر از رقبای اندرویدی خود عمل می‌کردند اما آیفون ۱۴ پلاس در این بخش نیز نتوانسته ناتینگ فون ۲ را شکست بدهد و برای مثال در اجرای اپلیکیشن مایکروسافت اکسل در پس‌زمینه برای مدت طولانی با مشکل مواجه می‌شود. این در حالی است که چنین مشکلی در ناتینگ فون ۲ مشاهده نشده است.

ناتینگ فون ۲ آزمایش بالا را ۶ ثانیه سریع‌تر از آیفون ۱۴ پلاس به اتمام رساند و همین موضوع باعث شده تا سوالاتی در خصوص نحوه‌ی عملکرد این گوشی در مقایسه با نسخه‌های پرو و پرو پلاس آیفون ۱۴ ایجاد شود چرا که این گوشی‌ها نیز همانند نسخه‌ی پلاس از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند و از این رو ممکن است که هیچ یک از آن‌ها نتوانند در تست سرعت ناتینگ فون ۲ را شکست دهند. انتظار می‌رود می‌رود که کانال PhoneBuff به زودی پاسخ این سوال را بدهد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید