اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کرد - تکفارس 
اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کرد - تکفارس 
اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کرد - تکفارس 

اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کرد

مهدی حلوائی
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 10:42
آیفون 14 پلاس

بر اساس گزارش خبرگزاری The Information، اپل به یکی از شرکت‌های چینی اعلام کرده است که تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را متوقف کند. به‌نظر می‌رسد که کاهش میزان تقاضا علت اصلی این موضوع بوده و در حال حاضر اپل برنامه‌ای برای راه‌اندازی مجدد خط تولید این گوشی ندارد.

خبرگزاری رویترز مدتی پیش اعلام کرد که بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ افتی ۹ درصدی داشته است. ظاهراً افزایش تورم باعث شده تا بسیاری از کاربران از نظر مالی برای خرید گوشی‌های پرچمدار با مشکل مواجه شوند و همین موضوع نیز یکی از دلایل کاهش فروش آیفون ۱۴ پلاس بوده است. شرکت تحقیقاتی Canalys پیش‌بینی کرده است که میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در ۶ ماه آینده نیز کاهش خواهد داشت.

در حال حاضر فروش نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۴ کمتر از حد انتظار بوده و اپل میزان تولید این گوشی را نیز کاهش داده است. با این وجود، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌لطف ارائه‌ی ویژگی‌های جدیدی مانند داینامیک آیلند (Dynamic Island) از نظر فروش وضعیت بسیار بهتری دارند. انتظار می‌رفت که آیفون ۱۴ پلاس به‌لطف سخت‌افزار قدرتمندتر خود نسبت به نسخه‌ پایه با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود اما در حال حاضر چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید