اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را معرفی کرد - تکفارس 
اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را معرفی کرد - تکفارس 

اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 23:54
آیفون 14

اپل دقایقی پیش گوشی‌های نسل جدید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را معرفی کرد. این گوشی‌ها به‌ترتیب از نمایشگر ۶.۱ و ۶.۷ اینچی بهره می‌برند و عملکرد و دوربین‌های آن‌ها بهتر از نسخه‌های مشابه آیفون ۱۳ می‌باشد.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی نیز اعلام شده بود، سری آیفون ۱۴ امکان اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای برای شرایط اضطراری را دارند. در صورتی که کاربران از این قابلیت برای ارسال پیام استفاده کنند، پیام‌ آن‌ها با رنگ خاکستری در اپلیکیشن Message نمایش داده می‌شود.

آیفون 14

اپل در سری آیفون ۱۴ از نمایشگر اولد رتینا XDR با قابلیت True Tone و Haptic Touch و همچنین میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت استفاده کرده است. این گوشی‌ها از تراشه‌ی A15 بهره می‌برند که قبلاً از آن در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز استفاده شده بود.

ترکیب دوربین‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با سایز ۱.۹ میکرون و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار می‌شود. همچنین دوربین اصلی این گوشی‌ها در محیط‌های کم‌نور به‌لطف لنز بزرگ خود نسبت به آیفون ۱۳ تا ۴۹ درصد بهتر عمل می‌کنند.

آیفون 14

اپل گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را در رنگ‌های مشکی، آبی، سفید و بنفش و در سه نسخه‌ی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه می‌کند. پیش‌فروش این گوشی‌ها در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) آغاز می‌شود اما عرضه‌ی نسخه‌ی پایه در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) و نسخه‌ی پلاس در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) انجام خواهد شد.

منبع: MacRumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.