میکرون از استاندارد حافظه جدید UFS 4.0 رونمایی کرد - تکفارس 
میکرون از استاندارد حافظه جدید UFS 4.0 رونمایی کرد - تکفارس 
میکرون از استاندارد حافظه جدید UFS 4.0 رونمایی کرد - تکفارس 

میکرون از استاندارد حافظه جدید UFS 4.0 رونمایی کرد

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۲ - 10:16
میکرون

شرکت میکرون به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه ساخت حافظه و مموری کامپیوتر، از استاندارد جدید حافظه UFS 4.0 رونمایی کرد. این فناوری برای ذخیره اطلاعات در دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند و تبلت‌ها استفاده خواهد شد و در سه سایز ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه خواهد شد. دستگاه‌های مجهز به این حافظه از نیمه دوم ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد.

استاندارد جدید UFS 4.0 باعث بهتر شدن دستگاه‌های موبایلی خواهد شد و بهبودهایی را در بخش سرعت و مصرف انرژی ارائه خواهد کرد. دستگاه‌های مجهز به این نوع حافظه خواهند توانست اپلیکیشن‌ها را ۱۵ درصد سریع‌تر باز کنند و در نتیجه شما مجبور نخواهید بود برای اجرای اپلیکیشن یا بازی موردعلاقه خود مدت زمان زیادی منتظر بمانید. از طرفی، این دستگاه‌ها ۲۰ درصد سریع‌تر بوت خواهند شد که در مقایسه با استانداردهای قبلی حافظه بسیار قابل توجه است.

میکرون

استاندارد UFS 4.0 همچنین باعث بهبود مصرف انرژی خواهد شد و دستگاه‌های مجهز به آن ۲۵ درصد انرژی کمتری مصرف خواهند کرد. در نتیجه باتری این دستگاه‌ها مدت زمان بیشتری دوام خواهند آورد و زود خالی نخواهند کرد.

ویژگی مهم دیگر UFS 4.0 سرعت نوشتن اطلاعات آن است که بسیار سریع‌تر از استانداردهای قبلی در این زمینه عمل خواهد کرد. پهنای باند نوشتن این حافظه با به عبارتی سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات در این حافظه ۱۰۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود. همچنین پهنای باند خواندن اطلاعات این حافظه ۷۵ درصد بالاتر از استاندارد قبلی است. این به معنای آن است که اطلاعات سریع‌تر بازخوانی خواهند شد و شما دیگر مجبور نخواهید بود برای لود شدن تصاویر و ویدیوها مدت زمان زیادی منتظر بمانید.

میکرون

در کل، فناوری حافظه UFS 4.0 میکرون باعث سریع‌تر شدن و کم‌مصرف‌تر شدن دستگاه‌های موبایلی خواهد شد. این حافظه تا ۴۳۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت خواندن متوالی و تا ۴۰۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی ارائه خواهد کرد. اگر بخواهیم این را با حافظه UFS 4.0 سامسونگ مقایسه کنیم می‌توانیم کتوجه تفاوت‌ها شویم. حافظه سامسونگ تا ۴۲۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت خواندن متوالی و تا ۲۸۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی ارائه می‌کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اولین دستگاه‌های مجهز به فناوری حافظه UFS 4.0 میکرون چه زمانی عرضه می‌شوند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید