سامسونگ پیشرو مقتدر بازار تراشه‌های حافظه است - تکفارس 
سامسونگ پیشرو مقتدر بازار تراشه‌های حافظه است - تکفارس 

سامسونگ پیشرو مقتدر بازار تراشه‌های حافظه است

مجید مهرعلی
۲ آذر ۱۳۹۹ - 09:30
سامسونگ پیشرو مقتدر بازار تراشه‌های حافظه است - تکفارس 

با استناد به ترندفورس (TrendForce)، سامسونگ کماکان پیشروی بازار حافظه‌های NAND است. در بحث درآمد، سهم این شرکت از بازار جهانی در بازه جولای تا سپتامبر برابر با ۴۱% بوده است، با این حال در مقایسه با سه‌ماه پیشین کاهشی ۲٫۲% محسوب می‌شود. ترندفورس بیان می‌کند که درآمد سامسونگ از تراشه‌های DRAM در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ به ۷٫۲۱ میلیارد دلار می‌رسد، این عدد نیز نسبت سه‌ماه دوم برابر با کاهشی ۳٫۱ درصدی است.

رقیب اصلی سامسونگ یعنی اس‌کی هینکس (SK Hynix) با در اختیار داشتن ۲۸٫۲% از بازار و کاهشی ۱٫۹ درصدی نسبت به سه‌ماه قبل در جایگاه دوم قرار دارد. درآمد این شرکت نیز با کاهشی ۴٫۴ درصدی نسبت به سه‌ماه دوم سال میلادی به ۴٫۹۲ میلیارد دلار رسیده است.

سامسونگ و اس‌کی هینکس هردو در درآمد شاهد کاهش بوده‌اند به این دلیل که رشد صادرات این دو شرکت کم بوده و کمتر از حدی است که بتواند کاهش به وجود آمده در میانگین فروش را جبران کند.

سازنده آمریکایی، میکرون تکنالژی کورپریشن (Micron Technology Corporation) در جایگاه سوم قرار دارد. این شرکت با افزایشی ۴ درصدی نسبت به سه‌ماه پیشین توانسته است ۲۵% از بازار را مال خود کند. افزون بر این، درآمد این سازنده نیز با ۲۱٫۹% افزایش نسبت به سه‌ماه دوم به مبلغ ۴٫۳ میلیارد دلار رسیده است.

ترند‌فورس می‌افزاید که فروش میانگین میکرون در آخرین سه‌ماه مالی کمی کاهش داشته است. افزون بر این، میکرون از افزایشی قابل‌توجه در میزان صادرات خود و کاهشی در هزینه‌های ثابت خویش سود برده است.

در کل، تأمین‌کنندگان حافظه‌های DRAM با کاهشی در قیمت این قطعات روبه‌رو شده‌اند که دلیل آن خرید ضعیف تراشه توسط سازندگان سرورها است.

سهم عملیاتی سامسونگ در سه‌ماه سوم سال میلادی همچنان ۴۱% باقی می‌ماند. از آنجایی که حافظه‌های DRAM مخصوص سرور‌ها بخش بزرگی از طیف محصولات اس‌کی هینکس را دربر می‌گیرد، سهم عملیاتی این شرکت به ۲۹% تنزل می‌یابد که نسبت به بازه مشابه سال گذشته کاهشی ۶ درصدی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.