ربات اپتیموس تسلا بهبودهای فنی زیادی پیدا کرده است - تکفارس 
ربات اپتیموس تسلا بهبودهای فنی زیادی پیدا کرده است - تکفارس 
ربات اپتیموس تسلا بهبودهای فنی زیادی پیدا کرده است - تکفارس 

ربات اپتیموس تسلا بهبودهای فنی زیادی پیدا کرده است

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 14:11
ربات اپتیموس

تسلا به‌تازگی ویدیوی جدیدی از ربات انسان نمای اپتیموس منتشر کرده است که نشان می‌دهد این ربات به سرعت در حال پیشرفت است.

در حالیکه به نظر می‌رسد ربات اپتیموس هنوز راه زیادی تا شبیه شدن واقعی به انسان دارد، اما ویدیوی جدید حاکی از آن است که این ربات به خوبی می‌تواند کارهایی که از نظر فنی مشکل هستند را انجام دهد. این ربات برای مثال می‌تواند سوژه‌ها را تشخیص دهد و به طرز مناسب به آن‌ها پاسخ دهد.

ایلان ماسم ربات اپتیموس را در رویداد AI Day تسلا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. این ربان آن موقع به سختی می‌توانست به جلو حرکت کند یا کارهای فیزیکی را انجام دهد. حالا می‌بینیم که این ربات بسیار پیشرفت کرده است و تقریبا شبیه به انسان رفتار می‌کند.

در بخش فنی به نظر می‌رسد این ربات بهبودهای خوبی پیدا کرده است که شامل کنترل موتور چرخشی، حس کردن محیط و به خاطر سپردن، آموزش هوش مصنوعی از طریق پایش انسان و دستکاری اشیاء می‌شوند. این رات همچنین می‌تواند اجسامی را از یکجا بردارد و در جای دیگری بگارد.

تسلا احتمالا تولید این ربات را بعد از عرضه خودوری سایبرتراک شروع خواهد کرد. انتظار می‌رود این ربات تحول بزرگی در صنعت ربات‌ها ایجاد کند و البته برخی شرکت‌ها مثل سونی که می‌توانند ربات‌هایی در حد اپتیموس بسازند اما علاقه‌ای به این کار ندارند.

یکی دیگر از موضوعات مهم در توسعه ربات تسلا، سازگاری آن با شرایط ‌واقعی محیط بیرونی است. برای این منظور لازم است که مغز اپتیموس اطلاعات را همانند مغز انسان پردازش و آنالیز کند تا جهان را مثل ما درک کند. بنابراین لازم است که از فناوری‌های مختلفی در آن استفاده شود. 

برای مثال، دستان ما در هر ثانیه ۳۰۰ درجه حرکت می‌کنند که اگر بخواهیم این کار را در مورد اپتیموس پیاده‌سازی کنیم نیاز به صدها سنسور خواهد بود. از این جهت، می‌توان گفت که تسلا هنوز راه زیادی برای شبیه سازی یک انسان در یک ربات در پیش دارد. 

ربات تسلا مکانیسم‌های پیشرفته و پیچیده‌ای دارد که امکان گرفتن اشیا را به او خواهد داد. انگشتان این ربات قابلیت‌هایی شبیه به انگشتان انسان دارند و خواهند توانست کارهای مختلفی را انجام دهند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید