ربات انسان نمای اپتیموس باعث بیکار شدن هزاران کارگر خواهد شد - تکفارس 
ربات انسان نمای اپتیموس باعث بیکار شدن هزاران کارگر خواهد شد - تکفارس 

ربات انسان نمای اپتیموس باعث بیکار شدن هزاران کارگر خواهد شد

افشین نوری
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 21:13
ربات انسان نمای تسلا

تسلا قرار است ربات انسان نمای اپتیموس را در رویداد Artificial Intelligence Day به نمایش بگذارد و هدف نهایی این شرکت آن است که این ربات را به تولید انبوه برساند. این ربات قرار است در کارخانه تگزاس تسلا تولید شود و خیلی نگران بیکار شدن کارگران بعد از عرضه این ربات هستند‌. 

برخی کارشناسان معتقدند که‌ ربات‌های انسان‌نما می‌تواند جایگزین انسان در انجام بسیاری از کارها بشوند و این موضوع هرچند از یک بابت خوب است اما از جهتی نیز بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند به ضرر کارگران تمام شود. 

تسلا جزو شرکت‌هایی است که به دنبال جاه‌طلبی‌عای قرگزرگ است و این شرکت علاوه تولید خودری الکتریکی به دنبال تولید انبوه ربات انسان‌نمای اپتیموس نیز است. این ربات قرار است به همه نقاط دنیا صادر شود و در شرکت‌ها،کارخانه‌ها و داخل منازل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

ایلان ماسک گفته است که این ربات حتی می‌تواند در پختن غذا و مراقبت از افراد سالمند استفاده شوند‌. به هر حال به نظر می‌رسد که تسلا برنامه بلندمدتی برای تولید این نوع ربات‌ها دارد و امیدوار است که درآمد سرشاری از این طریق کسب کند. رویداد AI Day قرار است ۳۰ سپتامبر برگزار شود و نمونه اولیه اپتیموس در این رویداد برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد.  ‌ 

انتظار می‌رود این ریات از سال آینده به مرحله تولید انبوه برسد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که دامنه گسترش این ربات در زندگی مردم و کسب‌وکارها چقدر خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید