پلیس نیویورک از رانندگان خواست از گجت ایرتگز جهت شناسایی سارقان خودرو استفاده کنند - تکفارس 
پلیس نیویورک از رانندگان خواست از گجت ایرتگز جهت شناسایی سارقان خودرو استفاده کنند - تکفارس 
پلیس نیویورک از رانندگان خواست از گجت ایرتگز جهت شناسایی سارقان خودرو استفاده کنند - تکفارس 

پلیس نیویورک از رانندگان خواست از گجت ایرتگز جهت شناسایی سارقان خودرو استفاده کنند

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:42
ایرتگز

گجت ایرتگز اپل هرچند یکی از گجت‌های خوب این شرکت برای پیدا کردن وسایل گمشده است اما اخیرا مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده بطوریکه باعث شده است تا سارقان به‌راحتی بتوانند این افراد را ردیابی کنند و خودروهای آن‌ها را بدزدنند. 

پلیس نیویورک روز چهارشنبه با انتشار پستی در توییتر گفت که قرن ۲۱ نیازمند پلیس قرن ۲۱ای است و استفاده از ایرتگز به نیروهای این اداره کمک خواهد کرد تا خودروهای دزدیده شده را پیدا کنند. این اداره همچنین با انتشار ویدیوی نحوه نصب ایرتگز روی خودروها را به رانندگان آموزش داده است.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که استفاده از گجت مذکور به همراه اپلیکیشن Find My می‌تواند به‌راحتی سارق خودرو را ردیابی کند و حتی یک نمونه از مواردی که منجر به دستگیری سارق شده بود را در این ویدیو می‌توان مشاهده کرد.

پلیس نیویورک گفته است که آن‌ها علاوه بر ایرتگز، از پهبادها و فناوری StarChase برای ردیابی خودروی سرقت شده استفاده می‌کنند. این اداره گفته است که رانندگان با نصب یک ایرتگز به‌راحتی می‌توانند سارقان خودروی خود را پیدا کنند.

همچنین سهردار نیویورک طی مراسمی که روز یکشنبه برگزار شد ۵۰۰ ایرتگز رایگان را به دارندگان خودرو اهدا کرد. به گزارش CBS این ایرتگ‌ها برای ساکنان مناطق Castle Hill, Soundview و Parkchester قابل دسترس خواهد بود. این مناطق در ماه‌های اخیر رشد ۵۴۸ درصد در سرقت خودرهای هیوندای و کیا داشته‌اند.

هرچند اپل بارها تاکید کرده است که گجت ایرتگز به هیچ عنوان یک گجت ضد دزدی نیست، اما به نظر می‌رسد که این گجت کوچک می‌تواند در رهگیری خودروها، به سارقان کمک کند.

منبع: Macrumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید