مشکلات گجت ایرتگز اپل تمامی ندارد؛ این بار ارسال نوتیفیکیشن هشدار برای همه کاربران - تکفارس 
مشکلات گجت ایرتگز اپل تمامی ندارد؛ این بار ارسال نوتیفیکیشن هشدار برای همه کاربران - تکفارس 

مشکلات گجت ایرتگز اپل تمامی ندارد؛ این بار ارسال نوتیفیکیشن هشدار برای همه کاربران

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:37
اپل ایرتگ

گجت ایرتگز با وجود همه محبوبیتی که در بین کاربران پیدا کرده است اما مشکلاتی نیز برای آن‌ها ایجاد کرده است. سارقان در ماه‌های اخیر توانسته‌اند با ردیابی این گجت اقدام به دزدیدن خودروی کاربران زیادی بکنند.

اپل برای مقابله با این مشکل، ایرتگز را مجهز به سیستم هشدار است اما حالا مشکل دیگری به وجود آمده است و آن اینکه این هشدارها حتی برای کسانی که ردبابی نمی‌شوند ارسال می‌شود.
گجت ایرتگز قرار بود در پیدا کردن اشیا گمشده مثل کلید و گوشی به کاربران کمک کند اما حالا خودش تبدیل به مشکل شده و سرقت خودروها را به‌شدت افزایش داده است.

اپل با ارائه سیستم هشدار برای ایرتگز تاحدودی توانسته جلوی سرقت خودروها را بگیرد. برای مثال، یک مادر و دختر در آمریکا بعد از پارک خودروی خودشان و ترک محل، نوتیفیکیشنی از طرف ایرتگز دریافت می‌کند که خودروی آن‌ها ردیابی شده است و آن‌ها بلافاصله به محل برگشتند و مانع از دزدیده شدن آن شدند.

اما حالا مشکلی که به وجود آمده این است که هر کاربری که دارای ایرتگز است حتی در صورتی که تحت ردیابی نباشد این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت می‌کند. این اتفاق در هر ساعت از روز یا شب اتفاق می‌افتد و متاسفانه باعث آزار و اذیت کاربران می‌شود.

کاربران زیادی این مشکل را گزارش کرده‌اند. برای مثال Ryan McClain یک بازاریاب ۲۵ ساله ساعت یک صبح نوتیفیکیشنی دریافت کرده مبنی بر اینکه او در حال ردیابی شدن است. این پیام باعث ترس و نگرانی او شده بطوریکه کاملا شوکه شده و با خودش پرسیده این وق صبح چه کسی من را دنبال می‌کند؟

در همین رابطه، یک کارشناس حوزه فناوری به نام Marcus Geisler با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیده است که الگوهای حرکتی ایجادشده توسط ایرتگز کاملا عجیب است و شاید همین موضوع باعث ایجاد باگ در این گجت شده است.

حالا سوال اینجاست که برای مقابله با این نوتیفیکیشن‌ها چه کار باید کرد؟ آیا سیستم هشدار ایرتگز را باید به‌کلی خاموش کرد؟ به هر حال به نظر می‌رسد که این گجت دچار یک باگ اساسی است و اپل باید برای رفع آن اقدام کند. این شرکت هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید