ایرتگ اپل جان یک زن را از حمله احتمالی یک مرد نجات داد - تکفارس 
ایرتگ اپل جان یک زن را از حمله احتمالی یک مرد نجات داد - تکفارس 

ایرتگ اپل جان یک زن را از حمله احتمالی یک مرد نجات داد

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 18:49
اپل ایرتگ

گجت ایرتگ اپل یک ابزار بسیار مناسب برای پیدا کردن اشیای گم‌شده است و مزایای بسیار زیادی را برای کاربران دارد. اما برخی افراد اقدام به سوء‌استفاده از آن کرده‌اند و به‌تازگی یک نفر با استفاده از آن سعی کرده فرد دیگری را به‌طور مخفیانه تعقیب کند.

اپل اخیرا برای جلوگیری از سوء‌استفاده از این گجت، قابلیت‌هایی را برای آن ارائه کرده بود که به نظر می‌رسد در محافظت از یک زن که توسط مرد ناشناسی تعقیب می‌شد موثر بود‌ه‌اند.  ‌

ماجرا از این قرار بوده است که فردی در ایالت آیوا آمریکا تلاش داشت تا یک زن را با استفاده از ایرتگی که در خودروی او ‌جاسازی کرده بود تعقب کند. این مرد ۶۳ ساله که Carl Steven Shawver نا دارد ادعا کرده است که آن زن همسرش بوده بود اما بعدا مشخص شد که آن‌ها ارتباطی باهم نداشته‌اند. 

خوشبختانه قابلیت‌های امنیتی جدید ایرتگ باعث شد تا این گجت هشدار ردیابی به زن بدهد و او متوجه حضور آن در خورودی خود بشود‌. او بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرد تا ماجرا را پیگیری کند. 

بررسی‌های پلیس درنهایت منجر به دستگیری مرد تعقیب‌کننده شد و  آن‌ها توانستند سه ایرتگر را در قسمت‌های مختلف خودروی زن پیدا کنند. این مرد اکنون در بارداشت است و قرار است به‌زودی در دادگاه حاضر شود.

اگر شما هم یک ایرتگ دارید می‌توانید از قابلیت‌های امنیتی جدید آن به‌نحو احسن استفاده کنید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید