گوگل اجازه شخصی سازی تم گوگل اسیستنت را به کاربران نخواهد داد - تکفارس 
گوگل اجازه شخصی سازی تم گوگل اسیستنت را به کاربران نخواهد داد - تکفارس 
گوگل اجازه شخصی سازی تم گوگل اسیستنت را به کاربران نخواهد داد - تکفارس 

گوگل اجازه شخصی سازی تم گوگل اسیستنت را به کاربران نخواهد داد

افشین نوری
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 13:10
گوگل اسیستنت

اپلیکیشن گوگل اسیستنت جزو یکی از پرکاربردترین برنامه‌هایی است که کاربران از آن به عنوان یک دستیار هوشمند استفاده می‌کنند. این دستیار توانسته رقبایی مثل الکسا، سیری و بیکسبی را شکست دهد. اما احتمالا اخیرا متوجه شده‌اید که این برنامه همیشه در حالت تاریک قرار دارد و حتی در مواقعی که سیستم شما در حالت روشن قرار دارد امکان تغییر تم این برنامه به حالت روشن وجود ندارد. گوگل چند ماه پیش گفته بود که حالت روشن به‌زودی برای گوگل اسیستنت قابل دسترس نخواهد بود. 

حالا گوگل در صفحه پشتیبانی این برنامه در این باره توضیح داده و گفته است که حالت روشن این برنامه دیگر قابل دسترس نخواهد بود. به گفته گوگل، هدف این شرکت بهبود عملکرد گوگل استیستنت است و به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کند تا قابلیت‌های مختلفی را روی آن امتحان کند تا سازگاری این برنامه با اکوسیستم گوگل را حفظ نماید.

گوگل در ادامه گفته است که برای ارائه تجربه بصری بهتر در گوگل اسیستنت، حالت روشن آن را غیرفعال کرده است و بنابراین در همه دستگاه‌هایی که از این برنامه پشتیبانی می‌کنند دیگر امکان دسترسی به این حالت وجود نخواهد داشت و حالت تاریک حالت پیش‌فرض این اپلیکیشن خواهد بود. بنابراین حتی در مپاقعی که تم سیستم شما روش است، باز هم حالت گوگل اسیستنت تاریک خواهد بود. 

بد نیست بدانید که گوگل اسیستنت در آینده نزدیک نقش مهمی در گوگل لنز بازی خواهد کرد و به همین خاطر گوگل تلاش می‌کند که آن را با سایر برنامه‌های خود هماهنگ نگه دارد و تغییرات زیادی در آن ایجاد نکند. یکی از قابلیت‌های مهم گوگل لنز، Search  your screen است که به کاربران اجازه جستجوی عکس‌ها و ویدیوها در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ویدیویی را می‌دهد. حالا شما خواهید توانست این کار را با گوگل اسیستنت انجام دهید، بطوریکه‌ با فشردن طولانی روی دکمه پاور یا دکمه هوم گوشی خود خواهید توانست اسیستنت را فراخوانی کنید و از آن بخواهید که عکس‌های موردنطر شما را پیدا کند. این قابلیت قرار است در ماه‌های آینده عرضه شود.  

در هرحال باید ببینیم این دستیار هوشمند در آینده چه قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد و امیدواریم که روزی فرا برسد که امکان انتخاب بین حالت روشن و تاریک در این اپلیکیشن وجود داشته باشد. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید