قابلیت Memories به دستیار گوگل افزوده خواهد شد - تکفارس 
قابلیت Memories به دستیار گوگل افزوده خواهد شد - تکفارس 

قابلیت Memories به دستیار گوگل افزوده خواهد شد

محمدحسین فرقانی
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 18:00
قابلیت Memories به دستیار گوگل افزوده خواهد شد - تکفارس 

گوگل هم‌اکنون در حال آزمایش قابلیتی درونی به نام «خاطرات» یا Memories برای Google Assistant (دستیار گوگل) است که ممکن است به‌زودی به آن اضافه گردد.

طبق ادعای رسانهٔ ناین تو فایو گوگل، این قابلیت، کاربردی مشابه OneNote خواهد داشت که در آن قادر به وارد نمودن داده‌های موردنظر خود به‌صورت روزانه و در بخشی مجزا برای خود هستیم.

کاربران دستیار گوگل می‌توانند هر چیزی که دلشان می‌خواهد یا دوست دارند فراموش نکنند را به بخش «خاطرات» اضافه نمایند تا در حافظهٔ Google Assistant ذخیره گردد و در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

توضیحات رسمی این ویژگی جدید، این‌چنین است:

«قابلیت خاطرات دستیار گوگل به شما اجازهٔ ذخیرهٔ مقالات و کتاب‌ها، مخاطبین، اسکرین‌شات‌ها، رویدادها، پروازها، هتل‌ها و رستوران‌ها، فیلم‌ها و تصاویر، ترانه‌ها، یادداشت‌ها، مکان‌ها، پلی‌لیست‌ها، محصولات مورد علاقه، دستورالعمل‌های آشپزی، مجموعه‌های تلویزیونی و حتی وب‌سایت‌ها را نیز خواهد داد. شما می‌توانید از این ویژگی دستیار گوگل به‌راحتی و تنها با استفاده از یک دستور صوتی (یا یک میان‌بر در صفحهٔ اصلی‌تان) استفاده نمایید. قابلیت Memories هم‌چنین به شما این اجازه را خواهد داد که حین استفاده از داده‌هایتان، از سایر اطلاعات مفید مربوط به آن نیز استفاده کنید؛ برای مثال، حین ذخیره‌سازی اسکرین‌شات‌ها، لوکیشن و لینک‌های URL مربوط به تصاویر ذخیره‌شده، نمایش داده خواهد شد.»

دستیار گوگل

به گفتهٔ شرکت گوگل، دسترسی پیدا کردن به این «خاطرات» ذخیره‌شده به راحتیِ هرچه تمام‌تر خواهد بود و تنها با یک کلیک، کاربر می‌تواند به تمام داده‌هایی که در بخش Memories ذخیره کرده، دست پیدا کند.

در حال حاضر این قابلیت در دست آزمایش است؛ از این رو معلوم نیست گوگل چه زمان تصمیم می‌گیرد تا آن را به‌طور رسمی و گسترده و برای تمام کاربران خود عرضه کند.

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید