بهترین دستیار های مجازی برای پلتفرم های مختلف - تکفارس 
بهترین دستیار های مجازی برای پلتفرم های مختلف - تکفارس 
بهترین دستیار های مجازی برای پلتفرم های مختلف - تکفارس 

بهترین دستیار های مجازی برای پلتفرم های مختلف

سجاد باقریان
۹ خرداد ۱۴۰۰ - 18:28
معرفی بهترین دستیارهای مجازی

یکی از اصلی‌ترین دلایل همه‌گیر شدن تکنولوژی‌ و دستگاه‌های الکتریکی، آسان‌تر شدن کار‌ها برای انسان‌ها است، دیگر نیازی نیست برای فرستادن یک پیام هزاران کیلومتر را طی کنیم و تنها با یک کلیک، به تمامی جهان دسترسی داریم، در این حوزه، هوش مصنوعی یکی از جالب‌ترین دستاورد‌هایی می‌باشد که بشر به خود دیده است و به لطف آن، امروزه شاهد دستیار های مجازی یا همان Virtual assistant هستیم که با استفاده از آن‌ها دیگر حتی نیازی به کلیک کردن هم نداریم و می‌توانیم تنها با فرمان صوتی یا روش‌های دیگر، به کار‌ها و فعالیت‌های مختلف بپردازیم و حتی با این دستیار‌های مجازی به صحبت بپردازیم. در این مقاله به سراغ بهترین و قدرتمند‌ترین دستیار‌های مجازی رفته‌ایم که در پلتفرم‌های مختلف در دسترس هستند، پس اگر به این حوزه از تکنولوژی علاقه‌مند هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

‌‌‌‌

Siri

بهترین دستیار های مجازی

بدون شک یکی از قدرتمند‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دستیار‌های مجازی که امروزه می‌توانید از وجودش بهره ببرید Siri است، این هوش مصنوعی برای گوشی‌های شرکت اپل یعنی آیفون توسعه یافته است و دارندگان آیفون می‌توانند با استفاده از Siri یک تجربه جدید را در زندگی خود کسب کنند.

Siri قادر است با شما حرف بزند، سوال‌های شما را در اینترنت جست و جو کند، صحبت‌های شما را به نوشته تبدیل کند، با مخاطبین شما تماس بگیرد یا به آن‌ها پیام دهد و خلاصه هرکاری که از یک هوش مصنوعی انتظارش می‌رود را انجام خواهد داد، خوشبختانه از Siri پشتیبانی فوق‌العاده‌ای می‌شود و همواره شاهد آپدیت‌های متنوع برای آن هستیم که عملکرد Siri را بهبود می‌بخشند.

  • Siri برای گوشی‌های آیفون در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Google Assistant

بهترین دستیار های مجازی

وقتی سخن از دستیار‌های مجازی برای سیستم ‌عامل اندروید می‌شود، Google Assistant اولین نامی است که به ذهن هرکسی خطور خواهد کرد. Google Assistant همانند Siri یک دستیار همه‌کاره بوده و قادر است در بخش‌های متنوعی به شما کمک کند.

Google Assistant می‌تواند با حساب شما برای دیگران ایمیل بفرستد، با مخاطبین شما تماس برقرار کند، به سوالات شما پاسخ بدهد، آهنگ مورد علاقه‌تان را پخش کند، وضعیت آب و هوا را اعلام کند و این تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های این دستیار دوست‌داشتنی است که در تمامی گوشی‌های اندرویدی چند ساله اخیر گنجانده شده است. گوگل هیچ‌‌وقت در پشتیبانی از ساخته‌های خود کم نگذاشته است و Google Assistant نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و همواره در حال دریافت آپدیت می‌باشد.

  • Google Assistant برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد

 

مطالب مرتبط:


‌‌‌

Alexa

بهترین دستیار های مجازی

Alexa دستیار مجازی‌ای متعلق به آمازون می‌باشد که در ابتدا تنها برای دستگاه‌های آمازون در دسترس بود، اما بعد‌ها برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس نیز منتشر شد تا کاربران این دو سیستم‌ عامل نیز از وجود چنین هوش مصنوعی‌ای بی‌بهره نمانند.

با Alexa قادر هستید کار‌های مختلفی انجام دهید، برای مثال، می‌توانید از وضعیت آب و هوا مطلع شوید، از او بخواهید تا شما را در جریان آخرین اخبار قرار دهد، موزیک‌های مختلف را پخش کنید و این‌ها تنها گوشه کوچکی از قابلیت‌های این محصول آمازون می‌باشد. یکی از جالب‌ترین امکانات این دستیار مجازی، مربوط به صدای آلارم آن می‌باشد و شما می‌توانید هر صدا یا متن دلخواهی را برای آلارم انتخاب کنید که در کمتر دستیار مجازی‌ای چنین ویژگی دیده می‌شود.

  • Alexa برای دستگاه‌های آمازون، سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و ویندوز در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Cortana

بهترین دستیار های مجازی

کاربران ویندوز حتما با Cortana آشنا هستند، یک هوش مصنوعی قدرتمند که مایکروسافت آن را در ویندوز ۱۰ گنجانده است، این هوش مصنوعی جزو قدرتمند‌ترین دستیار‌هایی می‌باشد که می‌توانید برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود داشته باشید و امکانات آن باعث می‌شود که آن را بسیار کارآمد بدانیم.

مانند تمامی دستیار‌های مجازی، Cortana نیز قادر است ایمیل‌هایتان را ارسال کند، خبر‌های مختلف را به شما اطلاع دهد و برنامه‌های محبوب شما را بعد از روشن کردن سیستم اجرا کند، البته مهم‌ترین ویژگی‌ای که Cortana را از دیگر دستیار‌های مجازی متفاوت می‌کند، سیستم یادگیری پیشرفته او است، به گونه‌ای که Cortana متوجه می‌شود بیشتر چه سوال‌هایی دارید یا با چه برنامه‌هایی کار می‌کنید و بدین ترتیب از آن به بعد به گونه‌ای عمل می‌کند که شما دسترسی ساده‌تری به آن‌ها داشته باشید.

  • Cortana برای سیستم عامل ویندوز، اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Fyle

بهترین دستیار های مجازی

Fyle یک دستیار مجازی است که بیشتر برای فعالیت‌های شغلی به‌درد شما خواهد خورد و به افرادی که می‌خواهند مدیریت بهتری بر روی کسب و کار خود داشته باشند، استفاده از Fyle را پیشنهاد می‌کنیم.

این دستیار قادر است تمامی نیاز‌های شما در امر مدیریت کسب و کار را برطرف کند و می‌توانید با استفاده از آن، داده‌های مختلفی را در جهت بهبود کار خود دریافت کنید که قطعا به‌درد شما خواهد خورد. این هوش مصنوعی از پشتیبانی خوبی نیز برخوردار است و سازندگان آن با به‌روز‌رسانی‌های مختلف همیشه سعی دارند عملکرد آن را بهبود بخشند.

  • Fyle برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Extreme

بهترین دستیار های مجازی

اگر به دنبال جایگزینی برای Google Assistant هستید، Extreme می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. استفاده از این دستیار مجازی بسیار راحت بوده و با فرمان صوتی باید با آن کار کنید.

نوشتن ایمیل، تماس با مخاطبین، دریافت اخبار مختلف، اشتراک گذاری تصاویر مختلف و … از امکانات Extreme می‌باشد که با فرمان صوتی به همه‌ی آن‌ها دسترسی خواهید داشت، البته این دستیار مجازی تنها برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شده و خبری از نسخه‌های دیگر نیست که با توجه به این مسئله، به کاربران آیفون پیشنهاد می‌کنیم که برای جایگزین کردن Siri، به سراغ دستیار‌های مجازی دیگر بروند.

  • Extreme برای سیستم عامل‌ اندروید در دسترس می‌باشد

 

مطالب مرتبط:


‌‌‌

Bixby

بهترین دستیار های مجازی

Bixby نام دستیار مجازی‌ای می‌باشد که شرکت سامسونگ آن را توسعه داده است که باید گفت در ابتدا عملکرد خوبی نداشت، اما رفته رفته با آپدیت‌های متعدد، سامسونگ توانست عملکرد Bixby را تا حد زیادی بهبود بخشد، به طوری که امروزه آن را با دستیار‌های مجازی بزرگ مقایسه می‌کنند.

علاوه بر امکاناتی که در همه دستیار‌های مجازی شاهدشان هستیم، Bixby به دستگاه‌های مختلف سامسونگ مثل تلویزیون متصل خواهد شد و از این طریق می‌توانید آن‌ها را با گوشی خود کنترل کنید. این هوش مصنوعی همیشه سعی می‌کند تا رفتار شما را بیاموزد تا بتواند بهتر و سریع‌تر به کار‌های شما رسیدگی کند که این نکته جالبی است و آن را باید یک نکته مثبت برای Bixby در نظر گرفت.

  • Bixby برای دستگاه‌های سامسونگ در دسترس می‌باشد

‌‌‌

DataBot

بهترین دستیار های مجازی

DataBot یکی از جالب‌ترین دستیار‌های مجازی است که با امکانات خاصش شما را به وجد خواهد آورد، DataBot در ابتدا تنها برای کاربران اندروید منتشر شد که با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این دستیار مجازی شد، سازندگان آن تصمیم گرفتند آن را برای دیگر پلتفرم‌ها نیز منتشر کنند.

DataBot با فرمان صوتی عمل می‌کند و قادر است تمامی کار‌های معمولی یک دستیار مجازی را انجام دهد، اما یکی از جذاب‌ترین امکانات این هوش مصنوعی، ساخت اسلاید‌شو‌های مخصوص ارائه است که بعید می‌دانم در دیگر دستیار‌های مجازی چنین قابلیتی وجود داشته باشد، کافی است متن خود را برای  DataBot بخوانید و عکس‌های مدنظر هر اسلاید را در آن جست و جو کنید و منتظر بمانید تا اسلایدشو شما آماده شود، به همین راحتی!

  • DataBot برای سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و ویندوز در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Hound

بهترین دستیار های مجازی

اگر از فرمان صوتی دستیار‌های مجازی استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که صحبت کردن با آن‌ها کمی پیچیده است و باید کلمات را خیلی درست و واضح به آن‌ها بگویید تا بتوانند درخواست‌های شما را انجام دهند، اگر از این مسئله خسته شده‌اید، Hound بهترین گزینه برای شما است، زیرا با استفاده از این دستیار مجازی دیگر نیاز نیست که مانند ربات صحبت کنید و با لحن عادی نیز قادر هستید به Hound دستور بدهید.

Hound دارای بازی‌های مختلفی نیز می‌باشد و یک اپلیکیشن سرگرمی نیز به حساب می‌آید، البته فکر نکنید که این دستیار مجازی تنها برای دستیار صوتی و بازی‌های مختلفش محبوب شده است، بلکه Hound تمامی امکانات مختلف یک دستیار مجازی معمولی را هم دارد که ترکیب آن‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد، Hound را به یکی از بهترین دستیار‌های مجازی تبدیل کرده است

  • Hound برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد

‌‌‌

Lyra

بهترین دستیار های مجازی

در نهایت به سراغ Lyra می‌رویم که یکی از برترین دستیار‌های مجازی سیستم عامل اندروید و آی او اس به حساب می‌آید، باید گفت که Lyra یکی از گزینه‌های مناسب برای جایگزین کردن Google Asisstant و یا حتی Siri می‌باشد.

این دستیار مجازی دارای امکانات ساد‌ه‌ای مانند فرستادن پیام و ایمیل، تماس با مخاطبین، جست و جو در اینترنت و … می‌باشد که با استفاده از دستور صوتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، Lyra از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که متاسفانه زبان فارسی جزو آن‌ها نیست.

  • Lyra برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد

 

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید