اولین قابلیت هوش مصنوعی گوگل اسیستنت می تواند مقالات بلند را خلاصه کند - تکفارس 
اولین قابلیت هوش مصنوعی گوگل اسیستنت می تواند مقالات بلند را خلاصه کند - تکفارس 
اولین قابلیت هوش مصنوعی گوگل اسیستنت می تواند مقالات بلند را خلاصه کند - تکفارس 

اولین قابلیت هوش مصنوعی گوگل اسیستنت می تواند مقالات بلند را خلاصه کند

افشین نوری
۱ مرداد ۱۴۰۲ - 10:22
هوش مصنوعی

جدیدترین نسخه بتای اپلیکیشن گوگل یک قابلیت هوش مصنوعی مولد برای دستیار اسیستنت ارائه کرده است. با استفاده از این قابلیت، دستیار صوتی گوگل می‌تواند در حین مرور در کروم خلاصه‌ای از یک صفحه وب را تولید کند.

نسخه بتای اپلیکیشن با شماره ورژن ۱۴.۲۹ شواهدی از اولین قابلیت هوش مصنوعی مولد گوگل اسیستنت دارد. در حال حاضر این دستیار مجهز به یک قابلیت دسترسی‌پذیری است که می‌تواند صفحات وب را با صدای بلند بخواند و از بیش از ۴۲ ترجمه زبان پشتیبانی می کند.

هوش مصنوعی

حالا شما خواهید توانست با گفتن «هی گوگل، خلاصه این را بنویس» یک صفحه وب را خلاصه‌سازی کنید. این قابلیت فعلا فقط از صفحات وب گوگل کروم یا یک تب سفارشی باز می‌شوند پشتیبانی می‌کند. البته این قابلیت ظاهرا در مرحله توسعه است و وب‌سایت ۹to5 گفته که این ویژگی در حال حاضر غیر قابل اجرا است و پیام خطا می‌دهد.

البته ممکن است این قابلیت در صورت معرفی عمومی فقط برای گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترس باشد. گوگل اخیرا یک قابلیت خلاصه سازی بر پایه هوش مصنوعی در گوگل داکز ارائه کرده بود و جیمیل عم قادر به خلاصه سازی محتوای یک ایمیل طولانی است.

گوگل همچنین قابلیت‌های جدیدی به چت بات هوش مصنوعی بارد خود اضافه کرده است که شامل پشتیبانی از زبان‌های جدید (ژاپنی و کره‌ای)، راه‌های راحت‌تر برای استخراج متن به گوگل داکز و جیمیل، جستجوی بصری و یک حالت تاریک می‌شوند. مهمتر از همه اینکه گوگل لیست انتظار برای استفاده از بارد را برداشته است و این پلتفرم هم اکنون در ۱۸۰ کشور به زبان انگلیسی قابل دسترس است. گوگل همچنین گفته است که قصد دارد در آینده قابلیت‌های دیگری مثل یک ابزار تولید تصاویر هوش مصنوعی با همکاری ادوبی و امکان یکپارچگی با سرویس‌های شخص‌ثالث وب مثل Instacart و OpenTable را ارائه کند.

چت بات بارد دو ماه پیش برای کاربران منتخب در آمریکا و انگلیس معرفی شد که البته عملکرد خوبی در رقابت با پلتفرم‌هایی مثل ChatGPT و چت بات بینگ نداشت. این پلتفرم در اولین نسخه خود خطاهای بارزی را می‌داد که بسیار قابل‌توجه بود. حالا این چت بات توسعه یافته است و قابلیت‌های جدیدی به همراه یک مدل زبانی جدید به نام PaLM 2 به آن اضافه شده است. این مدل زبانی باعث بهبود پاسخ‌های بارد خواهد شد.

گوگل گفته است که نسخه جدید بارد عملکرد خوبی در انجام درخواست‌های مربوط به کدهای برنامه نویسی به بیش از ۲۰ زبان دنیا را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید