پتنت جدید اپل به یک ساعت اپل واچ با دوربین داخلی اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک ساعت اپل واچ با دوربین داخلی اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک ساعت اپل واچ با دوربین داخلی اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به یک ساعت اپل واچ با دوربین داخلی اشاره دارد

افشین نوری
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 10:22
Apple Watch Series 8

اپل به‌تازگی پتنتی در اداره USPTO به ثبت رسانده که اشاره به استفاده از یک دوربین در ساعت اپل واچ دارد. این پتنت نشان می‌دهد که اپل برنامه ویژه‌ای برای ارتقا شاعت‌های هوشمند خود دارد و در آینده نزدیک احتمالا شاهد معرفی یک اپل واچ با دوربین داخلی برای عکاسی و فیلمبرداری خواهیم بود. 

این پتنت اشاره به مکانیزمی دارد که در آن ساعت اپل واچ می‌توان از بند جدا شده و می‌تواند به عنوان یک دستگاه دوربین‌دار به جای گوشی استفاده شود. دوربین این ساعت در پشت آن قرار دارد و کاربران قادر خواهند بود آن را به سمت هر سوژه‌ای بگیرند و مشکلی از بابت نحوه در دست گرفتن آن نخواهند داشت. 

این پتنت که در تاریخ ۷ فوریه در  اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا به ثبت رسیده است، طرحی را نشان می‌دهد که در آن از یک سیستم بنددار با قابلیت جداسازی سریع استفاده شده است. این سیستم جداشدنی در واقع امکان دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به دوربین ساعت اپل واچ را خواهد داد. 

پتنت جدید اپل به یک ساعت اپل واچ با دوربین داخلی اشاره دارد - تکفارس 

طبق توضیحاتی که در داخل پتنت آمده است، کاربران خواهند توانست با دوربین نصب‌شده در پایین اپل واچ به‌راحتی عکس بگیرند و سپس آن را بعد از اتمام کارشان دوباره به وضعیت اول خود برگردانند. این ساعت دارای یک قسمت Nest است که ساعت روی آن قرار گرفته و کاملا جداشدنی است. تصاویر موجود در داخل پتنت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهند. 

البته این اولین بار نیست که اپل پتنی برای یک ساعت هوشمند دوربین‌دار ثبت می‌کند. این شرکت قبلا نیز پتنت‌هایی با طراحی متفاوت به ثبت رسانده است و در یکی از آن‌ها از یک دوربین قابل چرخش در اپل واچ استفاده شده و دیگر نیازی به باز کردن ساعت از مچ دست نخواهد بود. در این طراحی، دوربین در لبه ساعت نصب شده و با چرخیدن به اطراف خود قادر به عکاسی از روایای مختلف خواهد بود. البته این طرح هنوز اجرایی نشده است و فعلا در حد ثبت اختراع بوده است. پتنت جدید نیز فعلا در حد طراحی و ثبت اختراع است و تضمینی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد. اپل معمولا پتنت‌های زیادی برای محصولات آینده خود ثبت می‌کند، اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها رنگ واقعیت به خود می‌بینند. 

اگر اپل بتواند این پتنت را اجرایی کند برای اولین شاهد استفاده از یک دوربین روی ساعت‌های اپل واچ خواهیم بود. بد نیست بدانید که ساعت Gear 2 سامسونگ که چند سال پیش معرفی شد از یک دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی بهره می‌برد و این در حالیست که اپل هنوز نتوانسته ساعت دوربین‌دار ارائه ‌کند. 

لذا پتنت جدید اپل هنوز در حد ایده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرکت چگونه آن را اجرایی خواهد کرد.حتی ممکن است آن را عملیاتی نکند و از یک روش دیگر برای بکارگیری دوربین در ساعت خود استفاده نماید. 

البته استفاده از دوربین در ساعت‌های هوشمند ممکن است از نظر امنیتی ایده چندان خوبی نباشد و این فناوری احتمالا باعث ایجاد نگرانی‌ها و مخالفت‌هایی خواهد شد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا فکر می‌کنید نیازی به استفاده از دوربین در ساعت‌های هوشمند است؟

نظر شما درباره این طراحی چیست؟

منبع: PhonrAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید