اپل رکورد زد؛ فروش ۲.۳۲ میلیارد دستگاه آیفون از سال ۲۰۰۷ تاکنون - تکفارس 
اپل رکورد زد؛ فروش ۲.۳۲ میلیارد دستگاه آیفون از سال ۲۰۰۷ تاکنون - تکفارس 

اپل رکورد زد؛ فروش ۲.۳۲ میلیارد دستگاه آیفون از سال ۲۰۰۷ تاکنون

افشین نوری
۲۰ دی ۱۴۰۱ - 16:31
اپل رکورد زد؛ فروش ۲.۳۲ میلیارد دستگاه آیفون از سال ۲۰۰۷ تاکنون - تکفارس 

احتمالا به خاطر می‌آورید که در سال ۲۰۰۷ استیو جابز خبر از معرفی سه دستگاه جدید آیپاد، آیفون و یک وسیله ارتباط اینترنتی را داد. حالا از آن زمان تاکنون اپل موفق شده ۲.۳۲ میلیارد گوشی آیفون بفروشد. 

اولین مدل آیفون نمایشگر بسیار کوچکی داشت و از دکمه‌های فیزیکی و صفحه غیرلمسی بهره می‌برد. بعد از معرفی اولین آیفون، شرکت‌هایی مثل گوگل و مایکروسافت تصمیم گرفتند تا وارد حوزه نرم‌افزار موبایلی شوند و اینگونه بود که سیستم عامل اندروید پا به عرضه وجود گذاشت. ‌

حالا ما شاهد معرفی آیفون‌های پیشرفته با قابلیت‌های مدرن هستیم و مشتریان همچنان برای خرید آن‌ها هیجان دارند‌. نمایشگر این گوشی‌ها بزرگتر شده است و دوربین‌های آن‌ها ارتقا یافته است و در بخش باتری و پردازنده‌ نیز شاهد بهبودهای بسیار خوبی هستیم. ضمنا اینکه حذف جک هدفون ۳.۵ میلیمتری از روی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۲۶ باعث شد تا گوشی‌های اندرویدی نیز به آن سمت حرکت کنند. 

اپل چند ماه پیش نیز سری آیفون ۱۴ را با قابلیت‌های زیادی معرفی کرد و البته در بازار آمریکا این گوشی‌ها بدون دکمه فیزیکی عرضه شدند. حالا شایعاتی درباره سری آیفون ۱۵ وجود دارد و گفته می‌شود در این سری برای اولین بار شاهد استفاده از درگاه USB-C خواهیم بود. 

اپل همچنین قابلیت‌های خوبی مثل امکان تشخیص تصادف و قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری را نیز برای جدیدترین گوشی های آیفون خود ارائه کرده است و‌ خیلی از شرکت‌های اندرویدی به دنبال ارایه قابلیت‌های مشابهی روی گوشی‌های خود هستند. 

در هر حال، اپل بکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در بازار گوشی هوشمند است و بعید است که شرکتی بتواند موفقیت این شرکت را تکرار کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید