آی بی ام ۳۹۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 
آی بی ام ۳۹۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 
آی بی ام ۳۹۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند - تکفارس 

آی بی ام ۳۹۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می کند

مهدی حلوائی
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 17:12
آی بی ام

آی بی ام (IBM) امروز پس از انتشار گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد که حدود ۱.۴ درصد از نیروهای خود را از کار برکنار خواهد کرد. این تعدیل نیرو مربوط به بخش خدمات IT و سلامت آی بی ام خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال، درآمد آی بی ام در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ با کاهشی ۱ میلیارد دلاری به ۱۶.۶۹ میلیارد دلار رسیده اما با این وجود، سود خالص این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده برابر با ۲.۷۱ میلیارد دلار بوده که از ۲.۳۳ میلیارد دلار سال ۲۰۲۱ بیشتر است. این در حالی است که بیشتر تحلیل‌گران، درآمد ۶.۱۵ دلار را برای آی بی ام پیش‌بینی کرده بودند.

در طرف دیگر، درآمد بخش نرم‌افزاری شرکت آی بی ام با رشدی ۲.۸ درصدی به ۷.۳ میلیارد دلار رسید و درآمد بخش‌های زیرساختی و مشاوره‌ای این شرکت نیز به‌ترتیب به ۴.۵ و ۴.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. با این وجود، درآمد بخش تامین مالی این شرکت به ۲۰۰ میلیون کاهش یافت که افت ۰.۴ درصدی آن را نشان می‌دهد.

هرچند که در حال حاضر آی بی ام دلیل اخراج نیروهای خود را اعلام نکرده است اما شرکت‌های بزرگ دیگری مانند گوگل، مایکروسافت، آمازون و اسپاتیفای افزایش تورم و کاهش میزان تقاضا را دلایل اصلی برکناری کارکنان خود معرفی کرده‌اند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید