سامسونگ رکورد IBM در زمینه تعداد پتنت‌های ثبت شده در آمریکا را شکست - تکفارس 
سامسونگ رکورد IBM در زمینه تعداد پتنت‌های ثبت شده در آمریکا را شکست - تکفارس 

سامسونگ رکورد IBM در زمینه تعداد پتنت‌های ثبت شده در آمریکا را شکست

افشین نوری
۱۹ دی ۱۴۰۱ - 14:45
سامسونگ

در یک اتفاق جالب، سامسونگ توانست بعد از ۲۹ سال صدرنشینی IBM در زمینه تعداد پتنت‌های ثبت شده در آمریکا، به رده نخست صعود کند  با ثبت ۸,۵۱۳ اختراع در سال ۲۰۲۲ در آمریکا به سلطه IBM پایان دهد. 

به‌گفته اداره ثبت اختراع و مالکیت فکری آمریکا USPTO، پتنت‌های سامسونگ حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که شامل ابداع دستگاه‌های جدید یا بهبود دستگاه‌های قبلی می‌شوند. همانطور که می‌دانید ثبت اختراع یک ایده باعث می‌شود تا به مدت ۲۰ سال از زمان ثبت آن دیگران نتوانند از آن استفاده کنند.

طبق امار منتشر شده، سامسونگ در سال ۲۰۲۲ تعداد ۸,۵۱۷ پتنت در آمریکا به ثبت رسانده است و بالاتر از IBM با ۴,۷۴۳ قرار گرفته است. آمار IBM کاهش ۴۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۸,۶۸۲ پتنت نشان می‌دهد. ال جی نیز با رشد ۵ درصدی توانسته ۴,۵۸۰ به ثبت برساند و در رده سوم قرار بگیرد. 

بد نیست بدانید که IBM تاکنون توانسته از راه فروش لایسنس پتنت‌های خود ۲۷ میلیارد دلار کسب درآمد کند. این پتنت‌ها از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲ ثبت شده‌اند. این شرکت حالا به سراغ ثبت اختراع تراشه‌های هوش مصنوعی، سیستم‌های رایانش هیبریدی ابری و محاسبات کوانتومی رفته است و کمتر به فکر افزایش تعداد پتنت‌های خود از نظر عددی است. 

سامسونگ سال‌هاست که در تعقیب IBM است اما تاکنون موفق نشده بود از این شرکت پیشی بگیرد. حالا در سال ۲۰۲۲ این امر محقق شده است. لعد از سامسونگ، IBM و ال جی، به‌ترتیب شرکت‌های Toyota Jidosha KK با ۳,۰۵۶ پتنت، Canon KK با ۳,۰۴۶ پتنت و TSMC با ۳,۰۳۸ پتنت در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید