شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل به عنوان نمایشگر ثانویه نیز قابل استفاده خواهد بود - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل به عنوان نمایشگر ثانویه نیز قابل استفاده خواهد بود - تکفارس 
شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل به عنوان نمایشگر ثانویه نیز قابل استفاده خواهد بود - تکفارس 

شایعه: هدست واقعیت ترکیبی اپل به عنوان نمایشگر ثانویه نیز قابل استفاده خواهد بود

افشین نوری
۴ بهمن ۱۴۰۱ - 11:48
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل قصد دارد امسال اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره آن فاش شده است.

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام Reality Pro قابلیت استفاده به عنوان نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌های مک را نیز خواهد داشت.

این هدست ظاهرا از یک اینترفیس شبیه به iOS بهره خواهد برد تا برای کاربران آیفون و آیپد ناملموس نباشد‌. بنابراین سیستم عامل این دستگاه که احتمالا xrOS نام خواهد داشت تقریبا همان حس و حال سیستم عامل‌های قبلی اپل را در کاربزان ایجاد خواهد کرد و چیز متفاوتی نخواهد بود. در ضمن این هدست قابلیت استفاده به عنوان نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌های مک را نیز خواهد داشت. بنابراین این نمایشگر به‌طور لحظه‌ای اطلاعات دستگاه مک شما را نمایش خواهد داد و امکان تعامل با آن‌ها را برای شما فراهم خواهد کرد.

معمولا یکی از مشکلاتی که اکثر دستگاه‌های جدید دارند عادت کردن کاربران به نحوه استفاده از آن‌ها است و اپل ظاهرا این موضوع را در نظر گرفته است. طبق گزارش امروز، نقطه قوت هدست واقعیت ترکیبی اپل، سنسورهای ردیاب چشم و دست آن خواهد بود که در کنار دوربین‌های بسیار باکیفیت عمل خواهند کرد. این سنسورها، کلیه حرکات دست و چشم کاربر را آنالیز خواهند کرد تا نیازی به کنترلر فیزیکی برای اجرای کارهای مختلف نباشد.

در هر حال، ما با یک هدست واقعیت ترکیبی روبرو خواهیم بود که امکان سوییچ کردن بین تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را امکان‌پذیر خواهد کرد. گفته می‌شود تمرکز این هدست روی کنفرانس‌های ویدیویی فیس تایم خواهد بود تا یک دنیای واقعی را برای کاربر ترسیم کند.

طبق شایعات، این هدست در ماه مارس ۲۰۲۳ و قبل از رویداد WWDC 2023  معرفی خواهد شد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید