ایلان ماسک تعداد کارمندان اخراج نشده توییتر را اعلام کرد - تکفارس 
ایلان ماسک تعداد کارمندان اخراج نشده توییتر را اعلام کرد - تکفارس 
ایلان ماسک تعداد کارمندان اخراج نشده توییتر را اعلام کرد - تکفارس 

ایلان ماسک تعداد کارمندان اخراج نشده توییتر را اعلام کرد

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۱ - 11:01
توییتر

در حالیکه هنوز چند ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌گذرد، تغییرات زیادی در این شرکت ایجاد شده است و بسیاری از نیروهای این شرکت اخراج شده‌اند. 

ماسک بعد از خرید توییتر اعلام کرد که به‌خاطر کاهش هزینه‌های این شرکت، نیمی از کارکنان آن را اخراج خواهد کرد. او معتقد بود که توییتر نیروهای زیادی استخدام کرده است که بهره‌وری این شرکت را پایین آورده‌اند. 

زمانیکه ماسک توییتر را خرید، این شرکت ۷۰۰۰ نفر کارمند داشت اما حالا به نظر می‌رسد که ۳۵۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. با این خال، خود ایلان ماسک امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که فقط ۲۳۰۰ نفر در توییتر مشغول به کار هستند. 

از طرفی، شبکه CNBC گزارش داده است که تعداد کارکنان تمام‌وقت توییتر فثط ۱۳۰۰ نفر است که از این تعداد فقط ۵۵۰ نفر مهندس فول‌تایم در این شرکت باقی مانده‌اند. بقیه نیروهای توییتر نیز به‌صورت پاره وقت کار می‌کنند و این نشان می‌دهد که حجم‌ اخراج‌های انجام شده فراتر از حد تصور بوده است. 

البته ماسک، به این گزارش CNBC واکنش نشان داده و گفته است که ادعاهای مطرح شده درباره تعداد کارکنان توییتر دزست نیست و هنوز هزارن نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. 

به هر حال، به نظر می‌رسد که ماسک احتوالا ۷۰ درصد از نیروی توییتر را اخراج کرده است و ادعاهای قبلی او درست نبوده‌اند. همه ما می‌دانیم که هدف اصلی ماسک از خرید توییتر کسب درآمد بوده است و بنابراین او برای رسیدن به این هدف حاضر است هر کاری انجام دهد. 

توییتر حتی نسخه جدید سرویس توییتر بلو را با هزینه اشتراک دو برابری نسبت به سال قبل ارایه کرده است تا از این طریق بتواند درآمدهای خود را افزایش دهد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ‌که ماسک در ادامه چه تغییراتی در توییتر ایجاد می‌کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید