ایلان ماسک اولین کسی در تاریخ شد که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را دست داده است - تکفارس 
ایلان ماسک اولین کسی در تاریخ شد که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را دست داده است - تکفارس 

ایلان ماسک اولین کسی در تاریخ شد که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را دست داده است

افشین نوری
۱۱ دی ۱۴۰۱ - 20:23
ایلان ماسک توییتر

این‌روزها ایلان ماسک از نظر مالی در وضعیت بدی به سر می‌برد و ظاهرا همه چیز مطابق میل او پیش نرفته است. 

ماسک اخیرا برای خرید توییتر مجبور شد ۴۴ میلیارد دلار بپردازد اما این کار  تبعاتی برای او داشته است که قابل تصور نیست. با خرید توییتر توسط ماسک ارزش سهام تسلا به یکباره سقوط کرد و این موضوع باعث شد تا ارزش دارایی‌هابی ماسک که عمدتا وابسته به سهام تسلا بود کاهش یابد. حالا ایلان ماسک اولین کسی در تاریخ است که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.‌ 

ایلان ماسک قبل از این اتفاقات و خرید توییتر، دومین کسی در دنیا بود که بعد از جف بزوس رئیس آمازون، ثروتش از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرده بود. او حالا او تبدیل اولین کسی در تاریخ شده است که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. 

طبق آمار، ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد سقوط کرده است. ماسک سال گذشته همین موقع‌ها ثروتی حدود ۳۴۰ میلیارد دلار داشت اما حالا ثروت او به ۱۳۷ میلیارد دلار رسیده است. او که تا همین چند ماه پیش ثروتمندترین مرد جهان بود حالا به رده دوم سقوط کرده است. 

بد نیست بدانید که ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ به بالای ۱ تریلیون دلار رسیده بود و این شرکت در جمع شرکت‌هایی مثل اپل، مایکروسافت و آمازون قرار گرفت. این یک رکورد جالب‌توجه برای تسلا محسوب می‌شد، اما حالا این شرکت با از داست دادن ۶۹ درصد ارزش سهام خود، به رده‌های پایین سقوط کرده است. 

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ایلان ماسک تمرکز خود را روی توییتر گذاشته است و همین موضوع باعث انتقادات شدید سرمایه‌گذاران تسلا شده است و آن‌ها آینده مبهمی را برای این شرکت خودروسازی می‌بیند. ماسک اخیرا گفته بود که از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری خواهد کرد تا تمرکز بیشتری روی تسلا بگذارد. 

تسلا اخیرا مجبور شده است برای فروش خودروهای خود در رقابت با سایر شرکت‌ها تخفیف‌هایی را به مشتریانش بدهد و به نظر می‌رسد اگر این شرکت مدیریت منسجمی داشته باشد در ادامه با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهد شد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که ماسک چه تصمیمی برای مدیریت بهتر تسلا می‌گیرد. 

البته شایعاتی درباره احتمال انتخاب یک مدیرعامل جدید برای تسلا از سوی ماسک وجود دارد ولی این موضوع هنوز قطعی نیست.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید