ایلان ماسک: هر کس می خواهد در توییتر تبلیغات کمتری ببیند باید پولش را بپردازد - تکفارس 
ایلان ماسک: هر کس می خواهد در توییتر تبلیغات کمتری ببیند باید پولش را بپردازد - تکفارس 

ایلان ماسک: هر کس می خواهد در توییتر تبلیغات کمتری ببیند باید پولش را بپردازد

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۱ - 10:25
ایلان ماسک

ایلان ماسک از زمانیکه در توییتر سر کار آمده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد او به دنبال افزایش راه‌های کسب درآمد این شرکت به هر طریقی است.

توییتر به‌تازگی گزارش مالی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد درآمدهای این شرکت ۴۰ درصد کاهش یافته است این وضعیت باعث شده تا ایلان ماسک تصمیم‌های جدیدی اتخاذ کند‌. او چند روز پیش اعلام کرد که اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث توییتری مثل Fenix و Twitterrific  را مسدود می‌کند و حالا او گفته است که یک نسخه گران‌تر توییتر را که فاقد تبلیغات خواهد بود به‌زودی ارائه خواهد کرد. این نسخه، برای افرادی خواهد بود که با پرداخت هزینه اشتراک آن خواهند توانست از شر تبلیغات در توییتر خلاص شوند. 

بد نیست بدانید که توییتر هم مثل سایر پلتفرم‌های اجتماعی اکثر درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می‌آورد و حالا این شرکت قصد دارد با ارائه یک نسخه جدید، بابت ننایش ندادن تبلیغات به کاربران نیز کسب درآمد کند.

ظاهرا سرویس پولی توییتر بلو متوانسته انتظارات ایلان ماسک را از نظر کسب درآمد تامین کند و حالا له فکر راهکار دیگری افتاده است. بد نیست بدانید که هزینه اشتراک این سرویس بعد از روی کار آمدن ماسک ۲ برابر شد و حتی قابلیت تیک آبی که قبلا فقط به افراد خاصی تعلق می‌گرفت حالا با پرداخت ۸ دلار در ماه برای همه کاربران قابل دسترس است.

ظاهرا توییتر تا قبل از روی کار آمدن ایلان ماسک حدود ۹۰ درصد از درآمدهای خود را از راه فروش تبلیغات به دست می‌آورد، اما این درآمدها به خاطر تصمیم برندهای تبلیغاتی برای متوقف کردن همکاری با توییتر به‌شدت کاهش یافته است. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که ماسک برای افزایش این درآمدها چه راهکاری می‌اندیشد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید