آیفون ۱۵ از حسگر تصویر جدید سونی استفاده خواهد کرد - تکفارس 
آیفون ۱۵ از حسگر تصویر جدید سونی استفاده خواهد کرد - تکفارس 
آیفون ۱۵ از حسگر تصویر جدید سونی استفاده خواهد کرد - تکفارس 

آیفون ۱۵ از حسگر تصویر جدید سونی استفاده خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۰ دی ۱۴۰۱ - 19:26
آیفون 15

بر اساس گزارش خبرگزاری Nikkei News، سونی حسگرهای تصویر جدیدی را برای سری آیفون ۱۵ طراحی کرده است. استفاده‌ی اپل از سنسورهای سونی برای این غول فناوری ژاپنی حیاتیست چرا که سامسونگ در چند سال اخیر با ساخت حسگرهای تصویر قدرتمند، جایگاه این شرکت به عنوان برترین تولیدکننده‌ی حسگرهای تصویر را به خطر انداخته است.

حسگرهای تصویر جدید سونی در مقایسه با حسگرهای قبلی این شرکت، تا دو برابر سطح اشباع هر پیکسل را افزایش می‌دهند اما در عین حال، دریافت نور بیشتری داشته و به‌طور کلی نوردهی آن‌ها بسیار بهتر است. سونی ادعا می‌کند که این حسگرها حتی در محیط‌های با پس‌زمینه‌ی بیش از حد روشن نیز می‌توانند چهره‌ی انسان را تشخیص دهند. این قابلیت به لطف استفاده از معماری جدیدی است که فوتودیودها و ترانزیستورها را در سطوح جداگانه قرار می‌دهد تا حسگر بتواند فوتودیودهای بیشتری را به سطح‌های مورد نظر اضافه کند.

بر اساس گزارش یکی از تحلیل‌گران شرکت تحقیقاتی Omdia، سونی در سال گذشته ۴۴ درصد از سهم بازار حسگرهای تصویر CMOS را به خود اختصاص داده و سامسونگ نیز ۱۸.۵ درصد از سهم این بازار را در اختیار داشته است. با این وجود، سهم سونی از این بازار در طی چند سال اخیر با کاهش روبه‌رو بوده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید