افزایش سهم اپل از بازار گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش سهم اپل از بازار گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش سهم اپل از بازار گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

افزایش سهم اپل از بازار گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۵ دی ۱۴۰۱ - 09:09
اپل آیفون

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افتی ۳ درصدی داشته و میزان فروش این محصولات نیز در همین مدت ۱۲ درصد کاهش یافته اما در عوض میانگین قیمت فروش آن‌ها با رشدی ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

کانترپوینت افزایش سهم گوشی‌های ۵G از بازار را علت اصلی افزایش میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ اعلام کرده است. این گوشی‌ها ۴۶ درصد از مجموع کل فروش گوشی‌ها در بازه‌ی زمانی یادشده را تشکیل دادند که رکورد جدیدی به حساب می‌آید. به گزارش کانترپوینت، گوشی‌های ۵G حدود ۵ برابر گران‌تر از گوشی‌های ۴G می‌باشند.

سهم شرکت‌ها از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

آمار منتشرشده توسط کانترپوینت، افزایش سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند از ۳۷ درصد در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ به ۴۱ درصد در بازه‌ی زمانی مشابه در سال جاری را نشان می‌دهد. اپل در این سه ماه گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به جز نسخه‌ی پلاس را به بازار عرضه کرد و این گوشی نیز در هفته‌ی اول اکتبر روانه‌ی بازار شد.

درآمد اپل از این بخش در بازه‌ی زمانی یادشده رشدی ۱۰ درصدی داشت و میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت نیز با رشدی ۷ درصدی مواجه شد. درآمد شرکت سامسونگ نیز در همین مدت با افتی اندک از ۱۸.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱۸.۳ رسید و میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت علی‌رغم فروش عالی سری گلکسی زد تنها ۲ درصد افزایش داشت.

شیائومی نیز موفق شد تا ۸ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری را به خود اختصاص دهد که این موضوع به لطف رشد سالانه‌ی ۴ درصدی میزان فروش گوشی‌های آن در این مدت بوده است. همچنین میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت با رشدی ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۰۵ دلار رسید اما با این وجود، درآمد این شرکت از فروش گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار با کاهشی ۱.۵ درصد مواجه بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید