دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ برای همیشه بازنشسته می شود - تکفارس 
دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ برای همیشه بازنشسته می شود - تکفارس 
دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ برای همیشه بازنشسته می شود - تکفارس 

دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ برای همیشه بازنشسته می شود

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 11:27
دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ برای همیشه بازنشسته می شود - تکفارس 

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است سامسونگ قصد دارد دستیار هوشمند بیکسبی را برای همیشه تعطیل کنید. این دستیار رقیب گوگل اسیستنت، الکسا آمازون و سیری اپل بود، اما به خاطر کند بودن و دقیق نبودن مشکلاتی برای کاربران ایجاد کرده بود و به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفته که آن را برای همیشه بازنشسته کند‌.‌

سامسونگ دستیار هوشمند اختصاصی خودش خود را برای اولین بار با نام S Voice در گوشی گلکسی S3 ارائه کرد و سپس نسخه جدید آن راذدر سال ۲۰۰۷ با نام بیکسبی معرفی کرد تا بتواند با رقبای موجود در بازار را به رقابت بپردازد.

دستیار هوشمند بیکسبی در ابتدا یک دکمه مخصوص روی گوشی های گلکسی داشت اما سامسونگ این دکمه را در مدل‌های گلکسی S20 حذف کرد و فقط به دکمه پاور و تنظیم صدا اکتفا نمود. به این ترتیب کاربران می‌توانستند با فشار دادن طولانی دکمه پاور دستیار بیکسبی را فرا بخوانند.  اما حالا در آپدیت اندروید طراحی شده است سامسونگ ر رابط کاربری OneUI 5.0  یک ماژول جدید به نام RegiStar ارائه کرده است که امکان شخصی‌سازی دکمه پاور را لرای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌دهد، اما این ماژول متاسفانه از دستیار بیکسلی پشتیبانی نمی‌کند.

نکه دیگر اینکه سامسونگ در گوشی گلکسی S10 یک اپلیکیشن Bixby Routines را ارائه کرد که با دستیار بیکسبی فعال می‌شد، اما حالا در رابط کاربری OneUI 5.0 این اپلیکیشن به Modes and Routines تغییر نام پیدا کرده است و برای استفاده از آن دیگر نیازی به بیکسبی نیست. 

سامسونگ همچنین در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که دیگر قابلیت واقعیت افزوده Bixby Vision را توسعه نخواهد داد. این قابلیت قرار بود امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار دهد اما حالا با لغو پشیبانی از بیکسبی نمی‌توان امید زیادی به توسعه مجدد آن داشت. 

از طرف دیگر، سامسونگ می‌خواهد تولید اسپیکر هوشمند گلکسی هوم خودش را نیز که ر سال ۲۰۱۸ برای رقابت با گوگل و آمازون ارائه کرده بود متوقف کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیات آتی این شرکت برای سایر محصولاتش چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید