ایلان ماسک می خواهد از راه فروش اطلاعات کاربران در توییتر کسب درآمد کند - تکفارس 
ایلان ماسک می خواهد از راه فروش اطلاعات کاربران در توییتر کسب درآمد کند - تکفارس 
ایلان ماسک می خواهد از راه فروش اطلاعات کاربران در توییتر کسب درآمد کند - تکفارس 

ایلان ماسک می خواهد از راه فروش اطلاعات کاربران در توییتر کسب درآمد کند

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 22:27
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک هدف اصلی خود از خرید شرکت توییتر را افزایش درآمد آن قرار داده است و به همین خاطر او سرویس توییتر بلو را دیروز با هزینه اشتراک ۸ و ۱۱ دلار در ماه راه‌اندازی کرد‌. ماسک حالا می‌خواهد یک تغییر جنجالی دیگر در همین راستا ایجاد کند.

ماسک می‌خواهد کاربران توییتر را مجبور کند اجازه ردیابی خود را به سایر شرکت‌ها و سرویس‌ها بدهند تا تویبتر بتواند از این طریق کسب درآمد کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد قوانین اپ استور زیر پا گذاشته خواهد شد و اپل ممکن است توییتر را از اپ استور حذف کند‌. 

ظاهرا توییتر یک نوتیفیکیشن به کاربران نمایش خواهد داد که مجبور خواهند بود این مرحله را حتما طی کنند تا بتوانند از توییتر استفاده کنند‌ این نوتیفیکیشن از کاربران خواهد خواست که اجازه ردیابی اطلاعات خود را بدهند. 

توییتر ظاهر قصد دارد این قابلیت را ابتدا برای تعداد محدودی از کاربران آمریکایی ارائه کند تا بازخورد آن‌ها را ببیند. به نظر می‌رسد توییتر تنها یک راه خلاص شدن از ردیابی‌ها را پیش پای کاربران خواهد گذاشت که عضو شدن در سرویس تویبتر بلو خواهد بود.  

البته قوانین اپ استور این اجازه را ممکن است به اپلیکیشن توییتر ندهد و آن را از فروشگاه خود بیرون بیندازد. طبق قوانین اپ استور، کاربران نمی‌توانند از یک اپلیکیشن یا سرویس برای اهداف ردیابی استفاده کنند. 

در هر حال باید منتطر بمانیم و ببینیم ایلان ماسک چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید