ایلان ماسک به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد - تکفارس 
ایلان ماسک به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد - تکفارس 

ایلان ماسک به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 09:55
ایلان ماسک به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد - تکفارس 

ایلان ماسک در جدیدترین رتبه‌بندی فوربس به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرد. رتبه اول به فردی به نام Bernard Arnault با ثروتی حدود ۱۸۷.۵ میلیارد دلار اختصاص یافته است.

ماسک قبل از انتشار این لیست، ثروتمندترین مرد جهان بود و اکثر ثروت او به‌خاطر سهام تسلا بود که  ارزش آن در طول دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته بود. اما حالا ارزش سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد سقوط کرده است و از طرفی نیز ماسک مجبور شده برای خرید توییتر بخش بزرگی از سهام تسلا را بفروشد. 

فوربس در گزارش خود گفته است که سرمایه‌گذاران تسلا اعتماد خود را به تسلا از دست داده‌اند چراکه ایلان ماسک بعد از خرید توییتر، توجه خودش را از این شرکت خودروسازی برداشته است و‌ این موضوع باعث نگرانی سهامداران تسلا شده است. 

در روز معاملاتی روز دوشنبه، ارزش سهام تسلا حدود ۶.۳ درصد افت کرد که‌ این اتفاق باعث از دست رفتن ۷.۴ میلیارد دلار از ثروت ماسک شد. ارزش‌ دارایی ماسک هم‌اکنون ۱۸۱.۳ میلیارد دلار است و او حالا به رده دوم ثروتمندترین مردان جهان سقوط کرده است. 

حالا اختلاف ثروت او با نفر اول به حدود ۶ میلیارد دلار رسیده است که‌ رقم قابل توجهی است و‌ اگر ارزش سهام تسلا در روزهای آینده افزایش نیابد احتمالا باید بپذیریم‌که ماسک دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست. 

در هر حال، باید منتطر بمانیم و ببینیم ‌که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد. 

منبع: Tecgspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید