مک بوک ایر ۱۳.۴ اینچی اپل مجهز به نمایشگر OLED می شود - تکفارس 
مک بوک ایر ۱۳.۴ اینچی اپل مجهز به نمایشگر OLED می شود - تکفارس 
مک بوک ایر ۱۳.۴ اینچی اپل مجهز به نمایشگر OLED می شود - تکفارس 

مک بوک ایر ۱۳.۴ اینچی اپل مجهز به نمایشگر OLED می شود

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 21:31
مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در مک بوک ایر ۲۰۲۴ خود به جای نمایشگر LCD از نمایشگر OLED استفاده کند. 

یک تحلیلگر مطرح به نام راس یانگ ادعا کرده است که اپل به فکر ارتقا نمایشگر مک بوک ایر ۲۰۲۴ است و از یک پنل پیشرفته OLED در آن استفاده خواهد کرد. البته اپل قرار نیست تغییری در سایز نمایشگر ۱۳.۳ اینچی این دستگاه ایجاد کند و فقط به بهبود فناوری صفحه‌نمایش آن اکتفا خواهد کرد‌. 

مزیت پنل‌های OLED این است که مجهز به پیکسل‌های خودساطع‌کننده است و نیازی به نور پس‌زمینه ندارند‌. این پنل‌ها می‌توانند رنگ‌های بهتر و‌ روشنایی بالاتری را ارائه کنند و مصرف انرژی پایین‌تری داشته باسند. 

البته اپل ممکن است یک مک بوک ایر ۱۵ اینچی نیز برای یال ۲۰۲۴ آماده کند ولی به نظر راس یانگ احتمال آن بسیار کم است. موضوع دیگری که یانگ به آن اشاره کرده است احتمال افزایش قیمت مک بوک ایر ۲۰۲۴ به‌خاطر استفاده از پنل OLED باشد. با این‌حال‌، این کارشناس اظهار امیدواری کرده است‌ که اپل بتواند یک قیمت رقابتی برای این لپ‌تاپ در نظر بگیرد.

اپل امسال یک مک بوک ایر جدید با تراشه M2 معرفی کرد و احتمالا سال آینده از تراشه M3 و در سال ۲۰۲۴ از تراشه M4 در مک بوک ایرهای بعدی خود استفاده خواهد کرد. تراشه M4 احتمالا با استفاده از فناوری ۲ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. 

در هر حال باید منتطر بمانیم و ببینیم اپل برای دو سال آینده چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید