اپل لپ تاپ های مک بوک‌ خود را دوباره مجهز به لوگوی نورانی می کند - تکفارس 
اپل لپ تاپ های مک بوک‌ خود را دوباره مجهز به لوگوی نورانی می کند - تکفارس 
اپل لپ تاپ های مک بوک‌ خود را دوباره مجهز به لوگوی نورانی می کند - تکفارس 

اپل لپ تاپ های مک بوک‌ خود را دوباره مجهز به لوگوی نورانی می کند

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 09:05
مک بوک‌

اپل در سال‌های دور از یک لوگوی نورانی در پشت مک بوک‌های خود استفاده می‌کرد اما متاسفانه در ستل ۲۰۱۵ با معرفی مک بوک ۱۲ اینچی از روی این دستگاه‌ها حذف شد. اما حالا به نظر می‌رسد که این لوگوی درخشان قرار است دوباره به مک بوک‌ها برگردد. 

براساس یک پتنت جدید اپل که با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با ساختار آینه‌ای نورانی» در اداره  USPTO به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار روی یک لوگوی نورانی برای ارایه در پنل پشت مک بو‌ک‌هاست

ظاهرا این پتنت اپل در مورد همه دستگاه‌های الکترونیکی اپل که از جنس شیشه، فلز، پلیمر، سرامیک، مواد کامپوزیتی یا ترکیبی از این مواد هستند قابل استفاده خواهد بود. از آنجاییکه مک بوک‌‌های اپل عمدتا از جنس فلز هستند جزو این لیست قرار می‌گیرند، اما به خاطر اینکه طراحی آن‌ها بسیا نازک است امکان ایجاد یک لوگوی نورانی در پشت آن‌ها بسیار سخت‌تر از سایر دستگاه‌های اپل خواهد بود. بنابراین اپل ممکن است از لامپ‌های مینی LED که فضای کمتری را اشغال می‌کنند در پنل پشت آن‌ها استفاده کند. 

البته لامپ‌های مینی LED بسیار گران‌تر از نوع LED که قبلا استفاده می‌شدند هستند و این مپضوع شاید باعث افزایش قیمت نهایی مک بوک‌ها شود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه فکرهایی در سر دارد و چگونه این طرح را اجرایی خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید