فاش شد: آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داشت - تکفارس 
فاش شد: آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داشت - تکفارس 
فاش شد: آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داشت - تکفارس 

فاش شد: آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داشت

افشین نوری
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 13:58
فاش شد: آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داشت - تکفارس 

در حالیکه هنوز چند ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده است اطلاعات جدیدی درباره آن در حالا فاش شدن است. امروز یک تحلیلگر معروف به نام‌ مینگ چی کو‌ گفته است که آیفون ۱۵ هیچ حفره و سوراخی نخواهد داست و در واقع از طراحی Holeless بهره خواهد برد.

ظاهرا اپل قصد دارد در سری آیفون آیفون از فناوری جدیدی به نام‌ بازخورد لمسی و لرزشی استفاده کند که نیاز به هر نوع دکمه و سوراخی را برطرف خواهد کرد و ما با یک گوشی کاملا یکدست و صاف روبه‌رو خواهیم بود. 

اپل قبلا جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را از روی گوشی‌های آیفون حذف کرده بود و حالا چند حفره دیگر مثل درگاه شارژ همچنان روی آن‌ها وجود دارند. شاید اپل بخواهد این درگاه را نیز به‌کلی حذف بکند و به جای آن روش شارژ بی‌سیم را با مگ‌سیف را جایگزین کند. در این فناوری، یک دایره مغناطیسی به پنل پشت گوشی اضافه می‌شود و گوشی بدون نیاز به هیچ کابلی شارژ می‌شود. البته فناوری شارژ بی‌سیم مگ سیف دارای معایب و مزایای است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

مزایا

یکی از مزایای این روش آن است که کاربران دیگر مجبور به سر و کله زدن با کابل و آداپتور نخواهد بود و در نتیجه باتری گوشی عمر بیشتری خواهد داشت و سلامت آن تضمین خواهد شد. از طرفی، روش مگ‌سیف دارای لوازم جانبی مختلفی خواهد بود که پروسه شارژ کردن گوشی در حین کار کردن با آن را بسیار راحت‌تر خواهند کرد.  

معایب

روش‌های شارژ بی‌سیم معمولا سرعت پایین‌تری نسبت به روش سیمی دارند و شما مثلا به سرعت ۱۵ وات محدود خواهید بود. بنابراین در این روش، آیفون شما کمی دیرتر شارژ خواهد شد و این موضوع می‌تواند برای برخی کاربران راضی‌کننده نباشد. ضمن اینکه خود مگ‌سیف‌ها مشکلاتی دارند که اپل باید آن‌ها را برطرف کند‌.

به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه فکرهایی در سر دارد و سری آیفون ۱۵ را در نهایت با چه طراحی معرفی می‌کند.

منبع: Gizchina 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید